Vițelul de aur

De: Ilf și Petrov

Durată spectacol: 2h 10min
Limita de vârstă: 16 ani
Data premierei: 22, 23 mai 2021

Nominalizari UNITER
pentru anul teatral 2021!
Cea mai bună regie:
Radu Iacoban pentru regia spectacolului „Viţelul de aur” de Ilf și Petrov, Teatrul „Maria Filotti”, Brăila

Distribuția:
Nicholas Cațianis Jr.
Vlad Volf
Liviu Pintileasa
Narcisa Novac
Ciprian Brașoveanu
Ciprian Chiricheș
Adrian Ștefan
____________
 

Regia: Radu Iacoban
Dramatizare: Eugen Gyemant
Scenografie: Tudor Prodan
Light design: Bogdan Gheorghiu
Muzica: Aida Sosic
Asistenta de regie și mișcare scenică: Blanca Doba

Regie tehnica : Emanuel Bisa
Recuzita : Carmen Spalatu
Cabiniere : Mita Voicu
Adriana Tudose
Lumini : Florin Lazar
Aurica Cosma
Sunet : Valentin Ene
Videoproiectie : Stefan Cudalbeanu
Masinisti : Cristian Ghita, Gheorghe Staicu, Ilie Nelu, Marian Ivan,
Aurelian Mihai

 

 
Vițelul de aur de Ilf și Petrov, în regia lui Radu Iacoban, dramatizare realizată de Eugen Gyemant, a fost pus în scenă cu aceeași forță de problematizare și introspecție despre dramatismul unei lumi ce surprinde firi dilematice și probleme de conștiință. Totuși, fiecare caută posibilitatea de a înțelege, dar și asuma libertatea de a fi, de a exista într-o lume în care barierele sociale nu-și vor mai pune amprenta asupra individului, creând tipare. Prin puterea de expresie și de simboluri, personajele creionează îndeaproape comportamente problematice și complexe într-un tablou sovietic al secolului XX. Vițelul de aur (1931, tradus în 1971, variantă reeditată în 2012, 2015) este o comedie care surprinde o frescă socială, arhitectură a unor comportamente dezechilibrate în urma patimii și a escrocheriei. Totul devine o radiografie subtilă a societății sovietice, un realism dominat de tipologii umane care devin treptat o oglindă a lumii, întreaga acțiune bazându-se pe o analiză psihologică în interdependență cu tehnica detaliilor. Într-o perioadă dominată de forța restrictivă a comunismului, în care personajele noastre se abat cu îndârjire de la spiritualitate, totul se rezumă la materialitate. Astfel, prin fuziunea dintre inspirația comică a situației și un deznodământ tragic, protagonistul și inadaptatul Ostap Bender devine miza unui joc al sorții. 
Image