Orestia.
După Eschil
Data premierei – 25, 26 septembrie 2021
SALA MARE
Limita de vârstă – 16 ani
SALA MARE
Limita de vârstă – 16 ani
Distribuția:
Emilian Oprea/ Ciprian Brașoveanu
Elena Andron
Narcisa Novac
Ciprian Chiricheș
Blanca Doba
Silvia Tariq
Silviu Debu
Valentin Terente
Nicholas Cațianis
Ciprian Brașoveanu
Corina Borș
Vlad Volf
____________
Adaptare de Radu Iacoban
Traducerea - Alexandru Miran
Regia artistică - Radu Iacoban
Scenografia - Tudor Prodan
Light design - Bogdan Gheorghiu
Sound design - Aida Sosic
Asistent regie - Nicholas Cațianis
Echipa tehnica :
Regie tehnica : Emanuel Bisa
Sufleor : Ioana Dragu
Recuzita : Carmen Spalatu
Cabiniere : Mita Voicu, Adriana Tudose
Lumini : Florin Lazar, Mihai Andrei
Sunet : Valentin Ene
Videoproiectie : Stefan Cudalbeanu,
Marius Cotescu
Masinisti : Cristian Ghita,
Gheorghe Staicu, Ilie Nelu,
Marian Ivan, Aurelian Mihai
,,Orestia lui Eschil, redescoperită în zilele de pandemie, e un pretext de a spune spectatorilor un basm crud despre un antierou al cărui destin nu presupune săvârșirea unor fapte eroice, ci un matricid.
Ca în orice text antic, avem de-a face cu zei - răi, nemiloși, egoiști - care trasează destinul unor oameni - slabi, visători, naivi, vulnerabili.
Ce e actual? Că nimic nu s-a schimbat.
Raportul omului cu autoritatea, fie că între timp, zeii și-au dat mâna și s-au reîntrupat în unul singur, sau că au fost uitați și s-au preschimbat în instituția statului, a rămas același. Suntem neștiutori, foarte ușor de manipulat și hipersensibili.
Dacă n-am fi fost așa, nu am avea motive să comitem atât de multe greșeli, așa cum se întâmplă cu protagoniștii spectacolului nostru.’’ - Radu Iacoban, regizor
Ca în orice text antic, avem de-a face cu zei - răi, nemiloși, egoiști - care trasează destinul unor oameni - slabi, visători, naivi, vulnerabili.
Ce e actual? Că nimic nu s-a schimbat.
Raportul omului cu autoritatea, fie că între timp, zeii și-au dat mâna și s-au reîntrupat în unul singur, sau că au fost uitați și s-au preschimbat în instituția statului, a rămas același. Suntem neștiutori, foarte ușor de manipulat și hipersensibili.
Dacă n-am fi fost așa, nu am avea motive să comitem atât de multe greșeli, așa cum se întâmplă cu protagoniștii spectacolului nostru.’’ - Radu Iacoban, regizor