JACQUES ȘI STĂPÂNUL SĂU de Milan Kundera

rsz afis jacq copy

Distribuția:

Jacques – LIVIU PINTILEASA

Stăpânul lui Jacques – IONUȚ VIȘAN

Hangița/Marchiza – MIHAELA TROFIMOV

Cavalerul Saint – Ouen – SILVIU DEBU

Tânărul Bigre/Comisarul/ Jean, slugă la han – ADRIAN ȘTEFAN

Bătrânul Bigre/Marchizul/Judecătorul – ALIN FLOREA

Justine/Fiica – CORINA BORȘ

Mama/Agathe – NARCISA NOVAC

 

Regia: CRISTI JUNCU

Costumele: CRISTINA MILEA

 

Echipa tehnică:

Regizor tehnic: MIHAIL ARDELEANU

Lumini: AUREL COSMA, FLORIN LAZĂR

Sunet: VALENTIN ENE

Videoproiecție: ȘTEFAN CUDĂLBEANU

Textul „Jacques şi stăpânul său“, publicat în 1981 de Milan Kundera, este un omagiu adus lui Denis Diderot şi celebrului său anti-roman „Jacques fatalistul şi stăpânul său“, scris de filosoful şi scriitorul enciclopedist, între 1765 şi 1780. Piesa, singura scrisă de Kundera, reia elemente esenţiale din povestea originală a romanului, reînnoindu-i forma şi posibilitatea de a fi pus în scenă. Începutul operei originale este un laitmotiv al variaţiei oferite de Kundera: „Cum s-au întâlnit? Din întâmplare, ca toată lumea. Cum se numeau ei? Dar ce contează? De unde veneau? Din locul cel mai apropiat. Încotro se îndreaptă? Oare se ştie unde merg? Ce spuneau? Unde mergem? Spre ce ne îndreptăm?

„Romanul lui Diderot”, spune Kundera, „este o explozie de libertate impertinentă, scutită de autocenzură și de erotism lipsit de alibi sentimental”. Cinci naratori spun pe rând povestirile din roman: autorul, stăpânul, Jacques, hangița și marchizul. Pe toți îi vom reîntâlni în piesa lui Kundera, sărind cu vioiciune de pe o scenă pe alta, dintr-o poveste în alta, jonglând cu timpii. Pentru că, observă scriitorul ceh, Diderot a creat un spațiu nemaiîntâlnit înaintea lui in istoria romanului – o scenă fără decor – el însuși va lăsa anumite instrucțiuni precise de montare Decorul trebuie să fie cât mai simplu, mai tot timpul scena va fi goală. „E important să ferim scenografia de elemente ornamentale”, spune Kundera. 

GALERIE FOTO (foto Adi Bulboacă)

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1104217212944949&set=pcb.1104218026278201&type=3&theater

 

NERANŢULA, dramatizare de Bogdan Budeş după Panait Istrati

afis bun

NERANȚULA - ÎNTRE MITOLOGIE, 
ISTORIE ȘI ESTETICĂ TEATRALĂ.

După mai bine de 20 de ani marele Povestitor Panait Istrati revine pe scena Teatrului nostru.
Chira Chiralina îi face loc ...Neranțulei, un alt personaj feminin pasionant, ca biografie și poveste. Fundalul acestei superbe povești de iubire, una imposibilă care se intersectează cu povestea plină de suspans dar și de charismatică prietenie a cuplului Marco – Epaminonda este Brăila începutului de secol 20. Una mustind de pasiuni, instincte, contraste năucitoare între bogați și săraci, un oraș cosmopolit dominat de simbolul și prezența Dunării – Mamă dar și implacabil Judecător... O Brăilă de poveste și totuși reală, levantină, trufașă și leneșă... O Poartă a Orientului...
Nu întâmplător comunicarea cu alte spații prezente în Povestea Neranțulei, aduce în atenție alte emblematice locații, cu parfumuri orientale precum, Egipt și Constantinopole !

Provocarea de a comprima o poveste tumultoasă, ce se petrece într-un areal uriaș pe scena intimă și inteligentă a Sălii Studio a Teatrului îi aparține lui Bogdan Budeș, un fiu al Brăilei, rezident în București, un intelectual de marcă, ce a realizat atât dramatizarea acestei minunate nuvele cât și regia spectacolului.
Demers îndrazneț, soluționat cu inteligență, rafinament și devotament de regizor și susținut cu talent de tânăra scenografă Andreea Negrilă și de o echipă actoricească plină de entuziasm, compusă din Corina Borș, Alexandru Marin, Adrian Ștefan, Silvia Tariq, Emilia Mocanu, Valentin Terente iar, într-unul dintre cele 3 roluri principale pe tânărul actor Nicholas Cațianis Jr, un colaborator talentat, actor prezent și pe scena Teatrului Național din București.
Mai avem fix o saptămână până la întâlnirea cu Dumneavoastră, se lucrează intens și concentrat, miza proiectului este uriașă, aâta timp cât Povestitorul este faimosul brăilean Panait Istrati.
Dar, dincolo de concentrare citesc în atitudinea întregii echipe artistice și tehnice bucuria și curiozitatea descifrării și materializării acestui vast domeniu al Imaginarului și al Ființei Umane, care este Panait Istrati.
O săptămână, adică 7 zile, 168 de ore (să mai continuu cu diviziunile Timpului ?) și se va produce întâlnirea cu... Neranțula ! Vă așteaptă, nu o dezamăgiți !
Lucian Sabados,
Director

DISTRIBUȚIA:

Neranţula  – Corina Borş

Marco – Nicholas Caţianis

Epaminonda – Alexandru Marin

Aurel – Adrian Ştefan

Tatăl Neranţulei  – Valentin Terente

Adela, mama Neranţulei – Emilia Mocanu

O ghicitoare/ o codoaşă / o doamnă bogată – Silvia Tariq

Regia artistică: Bogdan Budeș (foto)

Scenografia: Simona Negrilă

Echipa tehnică:

               Regizor tehnic- Toea- Mureşan Badiu

               Sufleur – Toea - Mureşan Ecaterina          

               Lumini  - Andrei Mihai

   Sonorizare – Ene Valentin

               Recuzită – Spălatu Ionel

foto: (Dan St. Andrei) https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1356023884421666&set=pcb.1356024204421634&type=3&theater

 

ACASĂ LA TATA de Mimi Brănescu

rsz acasa la tata afis

ACASĂ LA TATA de Mimi Brănescu

„Fiecare dintre cele şapte personaje are propria poveste de viaţă, pretext pentru veritabile recitaluri actoriceşti.  După o ceartă de cuplu, un tânăr poet se întoarce în casa de la ţară pe care a părăsit-o pentru a deveni publicist la Bucureşti, cu câteva sute de articole în reviste pe care nu le citeşte nimeni şi apariţia într-un volum colectiv de poezii. Întoarcerea sa reprezintă un bun pretext pentru ca tensiunile cu tatăl său recăsătorit să renască şi pentru ca prietenul şi iubita din copilărie să-şi depene frustrările. Ba chiar şi mama vitregă sau profesorul de la şcoala din sat sau soţia prietenului. Oamenii lui Mimi Brănescu sunt vii şi, aşa cum ne-a obişnuit autorul, poantele curg minut de minut în jurul personajului central, puţin năuc, puţin acid, puţin depăşit de ce i se întâmplă.

Ritmul firesc şi dialogurile oricând posibile, smulse din mediul captivant al realismului, construiesc şi aici, ca şi în majoritatea pieselor semnate de Mimi Brănescu, o poveste în care dragostea se mixează cu comentariul social şi, mai ales, cu comedia care ţâşneşte în tot momentul”. 

Data premierei 31 mai 2015

Distribuţia:

Robert -   Alexandru Marin

Petrică -  Adrian Ştefan

Paula - Corina Borş

Tatăl lui Robert  - Lucian Pânzaru

Iuliana - Monica Zugravu

Mia - Narcisa Novac

Profesorul Plesnea - Dan Moldoveanu

Socrul lui Petre, nişte navetişti: Mihail Ardeleanu, Ionel Spălatu, Ştefan Cudălbeanu

Regia : Radu Nichifor

Scenografia: Sorana Ţopa

Echipa tehnică

Regia tehnică : Badiu Toea Mureşan

Sufleor :Cati Toea

Lumini: Aurică Cosma , Enică Cociaş

Sonorizare : Valentin Ene

Recuziter: Ionel Spălatu

Cabiniere:Miţa Voicu, Nela Ioniţă

Pictură:Svetlana Potângă

Butaforie:Carmen Rus

Croitorie:Nicoleta Mutu , Catrina Banciu

Maşinişti:Gheorghe Decu, Gheorghe Staicu,Gheorghe Rotaru, Gheorghe Nistor,Ilie Nelu

Ateliere: Gheorghe Zainea , Ion Costache, Nicolae Florea

 

PLATONOV de A.P. Cehov

rsz afis platonov

Această primă piesă scrisă de Cehov la doar 18 ani poartă în ea germenii viitorului geniu dramatic şi chiar teme, personaje, atmosfera şi comentariile ce vor fi dezvoltate în principalele sale patru texte dramatice. Un text stufos care în varianta de scenă a Andreei Vulpe devine bine ritmat, tensionat, cu o desfăşurare surprinzătoare, fără a pierde însă nimic din imobilismul şi crepusculul unei lumi, cea a nobilimii ruse, ce va fi înghiţită puţin câte puţin de o burghezie atavică, grobiană şi agresivă.

O poveste tulburătoare, comică şi chiar sarcastică pe alocuri, dramatică şi chiar tragică care evocă o constantă umană şi caractere general, umane ce dau textului un sentiment de actualitate neforţată.

Este ceea ce caută să demonstreze şi să înfăţişeze regizoarea şi anume acest spectaculos arc în timp, care face din piesa „Platonov” un posibil brand al unei generaţii.

Piesa este programată în spaţiul Sălii Studio, credem noi o opţiune care reprezintă deja stilistica şi dezvăluie tipul de reprezentaţie propus de regizoare şi de scenograf.

Alegerea acestui spaţiu oarecum limitat este o adevărată demonstraţie de virtuozitate, un  tip de relaţie discretă cu publicul şi implică desfăşurarea unei numeroase distribuţii ce cuprinde 14 actori şi personaje.

Distribuţia

MIHAIL VASILIEVICI PLAT ONOV    – Silviu Debu

ANNA PETROVNA VOINITEVA           – Mihaela Trofimov                                              

SERGHEI PAVLOVICI VOINITEV       – Valentin Terente

NIKOLAI IVANOVICI TRILETKI         – Ionuţ Vişan

SOFIA EGOROVNA                                  – Emilia Bebu

ALEXANDRA IVANOVNA (Sasa)           – Corina Borş

MARIA EFIMOVNA GREKOVA            – Narcisa Novac

OSIP                                                              – Liviu Pintileasa

TIMOFEI GORDEEVICI BUGROV        – Marcel Turcoianu

PORFIRI SEMIONOVICI GLAGOLIEV 1          – Dan Moldoveanu

KIRILL PORFIRIEVICI GLAGOLIEV 2            – Adrian Ştefan

ABRAM ABRAMOVICI VENGHEROVICI 1     – Costică  Burlacu

ISAK ABRAMOVICI                                               – Alexandru Marin

KATIA                                                                       – Emilia Mocanu

Regia artistică: Andreea Vulpe 

Scenografia: Daniel Titza

Echipa ethnică:

Regia tehnică – Ionel Spălatu

Sufleor – Cati Toea

Lumini – Mihai Andrei, Enică Cociaş

Sonorizare –Marian Ecmegian, Valentin Ene

Recuziter – Nela Ioniţă

ÎNDOIALA de John Patrick Shanley, regia Eugen Gyemant

afis INDOIALA

Teatrul Maria Filotti Brăila vă invită la PREMIERĂ! În zilele de 1, 2 noiembrie, ora 18.00, la Sala Studio vă aşteptăm cu plăcere la cel mai nou spectacol al nostru, ÎNDOIALA  de John Patrick Shanley, regia Eugen Gyemant, scenografia Cristina Milea.

Distribuția  :Liliana Ghiță , Emilian Oprea, Ramona Gângă , Corina Moise 

„Îndoiala” este o poveste simplă, spusă în cuvinte puține, despre fragilitatea reală a convingerilor noastre și despre puterea de care avem nevoie pentru a putea trăi într-o lume în care nu știm cu adevărat care este binele și răul.

Cu cât luptăm mai înverșunat pentru lucrurile în care credem, cu atât mai tare riscăm să le sacrificăm. Căutăm confirmări, dar nu găsim decât tăcere. Putem suporta cu adevărat o lume în care nu știm dacă ceea ce facem este bine? Putem tolera o lume în care răul este evident?

Răspunsul se ascunde în cuvintele piesei: „Îndoiala poate fi o legătură la fel de puternică și de eliberatoare ca certitudinea. Când ești pierdut, nu ești singur.”

Eugen Gyemant, regizor

CRONICI

http://www.ileanaandrei.ro/indoiala/

http://ileanalucaciu.blogspot.ro/2015/05/indoiala-teatrul-maria-filotti-din.html 

http://revistacultura.ro/nou/2015/05/dragoste-sau-autoritate-bunavointa-sau-neincredere/ 

http://www.hotnews.ro/stiri-cultura-19054389-interviu-este-minunat-piesa-asta-este-nu-explica.htm

http://revistateatrala.radioromaniacultural.ro/?p=12794

http://www.ziarulmetropolis.ro/indoiala-in-regia-lui-eugen-gyemant-in-premiera-la-teatrul-maria-filotti/

http://www.obiectivbr.ro/%C2%ABa-fost-o-munca-de-criminal-si-detectiv%C2%BB_id98695

Casa de Evgheni Griskovet si Anna Matison, regia: Sânziana Stoican


 

afis casa print-copy resize

Casa de Evgheni Griskovet si Anna Matison

DISTRIBUŢIA

Alin Florea - Doctorul Igor

Ramona Gângă – Iulia/Vetrova

Liliana Ghiţă – Valentina Nikolaevna/Bunica

Corina Georgiana Bors - Uliana

Marius Exarhu/Dan Moldoveanu – Anatoli Vasilievici/Bunicul

Liviu Pintileasa - prieten a lui Igor

Emilian Oprea - prieten a lui Igor

Valentin Terente - prieten a lui Igor

Regia: Sânziana Stoican

Scenografia: Valentin Vârlan

Sânziana Stoican propune un text de o extraordinară actualitate, specific dramaturgiei ruse, un excelent amestec între comic şi dramatic, aşa cum este şi viaţa sub toate aspectele ei! Casa rusului Evghenii Griskovet este un text pentru toate categoriile socioprofesionale şi de vârstă, un spectacol în care se vor regăsi şi cei maturi şi în mod special cei tineri. Putem spune că este o adevărată Saga de familie. Scenografia spectacolului este semnată de Valentin Vârlan, un tânăr arhitect, care, ca mulţi colegi de breaslă s-a îndreptat către teatru şi propune cu acest proiect, un concept modern de convenţie scenică, o excelentă tehnică în stil minimalist, sugerată prin elemente de decor. O scenografie inteligentă, clară, care potenţează ideile regizorale.

CRONICI

Obiectiv. Vocea Brailei - http://www.obiectivbr.ro/%C2%ABcasa%C2%BB-un-spectacol-despre-viata_id88090

Star Gossip Magazine - http://star-gossip.com/2013/11/16/casa-saga-vietii-oricaruia-dintre-noi-prezentata-in-alb-si-negru-de-teatrul-maria-filotti-braila

Revista Yorick - http://yorick.ro/despre-nefericirea-fericirii/

 

foto: Maria Stefanescu; Sorin Radu

JoomShaper