×

Avertizare

JFolder: :files: Calea nu este un director. Cale: /home/tmf/public_html/images/spectacole/poze_papagalita/galerie
×

Observație

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/spectacole/poze_papagalita/galerie

"Liliom" de Molnar Ferenc, direcţia de scenă: Victor Ioan Frunză

afis liliom final

„BĂIATUL CARE NU POATE SPUNE „ÎMI PARE RĂU” A ÎMPLINIT 105 DE ANI”

„Teatrul Maria Filotti prezintă spectacolul cu piesa LILIOM de Ferenc Molnár la 105 de ani de la premiera  mondială din Budapesta. LILIOM a parcurs o impresionantă carieră internaţională: Fritz Lang, Max Reinhardt, Michael Thalheimer, Schilling Árpád s-au apropiat de această capodoperă  iar cinematograful american i-a dedicat opt ecranizări. În Teatrul European al  ultimilor cinci ani, textul lui Molnár a fost interpretat scenic în teatre din Germania, Franţa, Italia, Marea Britanie.

Povestea vieţii şi a morţii lui Liliom e o legendă mistică a suburbiei. Este istoria  unui atipic pentru care  limbajul curent reprezintă un „cimitir al cuvintelor”.  Cuvintele reprimate sunt un short-cut la tragedie. În ultimă instanţă, Liliom se regăseşte în tinerii violenţi dar paradoxal de fragili ai tendinţeiEmo din zilele noastre. Liliom e criminalul pe care îl iubeşti, este băiatul care nu poate plânge deşi trăieşte cu lacrima în gât, este cel care nu poate spune: “Îmi pare rău!”

Victor Ioan Frunză – director de scenă

 

Eroii poveştii lui Liliom, actorii…

 

Partiturile actoriceşti, de altfel atât de generoase şi prin prisma dramaturgiei dar şi a concepţiei regizorale sunt acoperite, credem noi, cu multă dedicaţie şi talent de Alin Florea, interpretul principal, de cei doi actori invitaţi în proiect, Nicoleta Hâncu si Andrei Huţuleac, artişti deja familiari regizorului, dar şi de actorii brăileni: Emilia Mocanu, Valentin Terente, Silvia Tariq, Narcisa Novac, Flori Popa, Corina Borş, Zane Jarcu, Adrian Ştefan, Iulia Vasilescu, Alexandru Marin. Impresionează şi completează universul şi atmosfera piesei cei patru instrumentişti, precum şi cei trei copii invitaţi. Un ansamblu foarte bun, pus la punct, fără a cărui energie şi talent, povestea ar ramâne undeva suspendată…

 

 

LILIOM

Molnar Ferenc

VIAŢA ŞI MOARTEA UNUI VAGABOND

Legendă din viaţa de periferie

- versiune scenică de Victor Ioan Frunză -

Liliom, artist: ALIN FLOREA

Julika, menajeră: NICOLETA HÂNCU

D-na Muskát, patroană: EMILIA MOCANU

Mari, prietena lui Julika: CORINA BORŞ / NARCISA NOVAC

Ficsur, şuţ, apoi predicator în Cer: ANDREI HUŢULEAC

Comisarul de poliţie, pe Pământ şi în Cer: VALENTIN TERENTE

Berkovici, detectiv pe Pământ şi în Cer: ZANE JARCU

D-na Hollunder, fotograf: SILVIA TARIQ

Hugó, logodnicul lui Mari, apoi soţul ei: ADRIAN ŞTEFAN

Linzmann, casier: VALENTIN TERENTE

Kádár István, sinucigaş de treabă: ALEXANDRU MARIN

Dr. Reich, avocat sinucigaş: FLORI POPA

Luiza, fata lui Julika: IULIA VASILESCU

Medicul: IONEL SPĂLATU

Strungarul: ALEXANDRU MARIN

Copiii Strungarului:  Andrei Mocanu, Sorin Dragu, Bianca Maria Popa

Doi poliţişti: ALEXANDRU MARIN, IONEL SPĂLATU

Orchestra:  Alin Stoian, Andrei Petrescu, Victor Ţigănuş, Trufia Petru

Muzica: TIBOR CÁRI

Scenografia: ADRIANA GRAND

Direcţia de scenă: VICTOR IOAN FRUNZĂ

Acţiunea se petrece în prima parte a secolului XX, într-un cartier periferic al oraşului Budapesta şi pe Lumea Cealaltă.

Textul Prologului şi versurile cântecului „O faptă frumoasă”: Andrei Huţuleac.

Spectacolul durează 2 ore, fără pauză.

Echipa tehnică:

Regizor tehnic: Ionel Spălatu

Sufleor: Ioana Dragu

Operatori lumini: Mihai Andrei, Enică Cociaş

Operator sunet: Marian Ecmegian

Light-design: Victor Ioan Frunză

Video-proiecţii: Ştefan Cudălbeanu

Pictură: Svetlana Potângă

Butaforie: Carmen Rus

Croitorie: Nicoleta Mutu, Catrina Banciu

Maşinişti: Gheorghe Decu, Gheorghe Staicu, Valentin Ene, Gheorghe Rotaru

Agenţie teatrală: Daniela Mutu, Rodica Movilă

Secretariat literar: Ciprian Buzoianu, Daniel Buglea

PR: Rodica Antonescu

Şef producţie: Viorel Urse

Şef contabil: Dorina Rus

Manager General: Lucian Sabados

GALERIE FOTO: Adriana Grand

https://www.flickr.com/photos/teatrulmariafilotti/

CRONICI:

Să mângâi lovind sau băiatul care nu ştie să spună „îmi pare rău”- Revista Yorick

http://yorick.ro/sa-mangai-lovind-sau-baiatul-care-nu-stie-sa-spuna-imi-pare-rau/

- Interviu cu Alin Florea, actorul Teatrului Maria Filotti, realizat de Monica Andronescu - Revista Yorick

http://yorick.ro/alin-florea-pericolul-cel-mare-este-autosuficienta-asta-il-distruge-pe-actor/

- Interviu realizat de Raluca Radulescu cu regizorul Victor Ioan Frunza:LILIOM - premiera la Teatrul Maria Filotti din Braila

http://www.radioromaniacultural.ro/liliom_premiera_la_teatrul_maria_filotti_din_braila-13739

 

- Interviu cu Managerul Teatrului Maria Filotti Brăila, Lucian Sabados realizat de Cristina Dosuleanu (Obiectiv. Vocea Brailei)

«Liliom», o frescă socială

http://www.obiectivbr.ro/%C2%ABliliom%C2%BB-o-fresca-sociala_id92621

 

- Liviu G. Stan (probraila.ro) - http://www.probr.ro/liliom-magnific-maria-filotti-revine-pe-drumul-cel-bun/

 

 

Leonce şi Lena de Georg Büchner

Leonce si Lena-afis

Vlad Cristache: “Spectacolul se adresează celor care simt că existenţa lor într-o lume banală, disperată după succes, trebuie să se schimbe cumva! Şi cum, decât printr-o evadare, fie ea şi iluzorie! Haideţi să evadăm într-o fantezie poetică, împreună cu Leonce şi Lena, să căutăm sensuri profunde, să spunem povestea, a lor, a noastră!
Piesa este scrisă dintr-o respiraţie, dintr-o suflare, fără o construcţie dramatică elaborată, preconcepută, este ceva viu, expresiv, tulburător, aş spune, o combinaţie insolită de umor, profunzime filosofică în gândire, totul învelit într-o “crustă” poetică. Este un text atipic, cu o construcţie specifică unui spirit tânăr, proaspăt, ludic, şi în acelaşi timp, foarte actual. Este povestea unui puşti rătăcit într-o lume rutinată, a cărei miză supremă este succesul, obţinut cu orice preţ, o lume în care oamenii se iau mult prea mult în serios. Agasat şi plictisit, acest puşti refuză să se supună unor convenţii sociale decrepite şi alege să devină un fel de portdrapel, un spirit liber, ca expresie a gândirii, în ideea evadării dintr-o lume banală, din care, ieşit fiind, încearcă să descopere adevăratul sens al existenţei sale, acel adevăr crud pe care îl întâlneşti adeseori într-o piesă de teatru, aproape devenit clişeu, adică, dragostea! Însă aici, în textul lui Buchner, iubirea dintre cei doi puşti sună...altfel, se întrupează altfel, este sublimă, deloc obtuză.”
citeste interviul http://goo.gl/Yjnz8w

 

Distribuţia: 

Leonce şi Lena de Georg Büchner

traducere de Nina şi Iosif Cassian

Leonce - Ionuţ Vişan

Lena - Corina Georgiana Borş

Valerio - Constantin Cojocaru

Guvernanta - Ramona Gîngă

Regele de Popo - Valentin Terente

Rosetta - Narcisa Novac

Poliţistul 1 - Marcel Turcoianu

Poliţistul 2 - Adrian Ştefan

Preşedintele Consiliului - Dan Moldoveanu

Maestrul de ceremonii - Costică Burlacu

Consilier 1 - Ionel Spălatu

Consilier 2 - Mihail Ardeleanu

Regia artistică - Vlad Cristache

Asistent regie -  Septimiu Stoica

Scenografia - Vladimir Turturică

Muzica live - Cornel Cristei

Echipa tehnică

Regizor tehnic - Mihail Ardeleanu

Sufleor - Ecaterina Toea Mureşan

Lumini - Aurel Cosma

Sonorizare - Marian Ecmegian

Recuziter - Ionel Spălatu

Data premierei: 1 Februarie 2014

 Galerie foto

https://www.facebook.com/TeatrulMariaFilottiBraila/media_set?set=a.711211412245533.1073741830.100000700428508&type=3

 Trailer spectacol

https://www.youtube.com/watch?v=6vG6TqhgnrQ&feature=youtu.be

 Cronici

Ileana Lucaciu in Spectator - http://goo.gl/HyFjfW

Marina Roman in revista yorick.ro - http://goo.gl/tD44k3

Silvia Dumitrache in Observatorcultural - http://goo.gl/yrVWC6

Andreea Mihalache in Star Gossip Magazine - http://goo.gl/0jlLJ2

Oana Medrea in Revista Teatrul Azi - http://goo.gl/OzUglc

Interviu realizat de Raluca Radulescu –Radio Romania Cultural http://goo.gl/imZLKs

Ciprian Buzoianu in tmf.ro - http://goo.gl/VVwT2s

Alina Epingeac in yorick.ro - http://goo.gl/vRxsep

Monica Andrei in Ziarul Metropolis - http://goo.gl/W4XoEi

Cristina Dosuleanu in Obiectivbr - http://goo.gl/9ok9Rm

Armanda Filipine in Brailachirei - http://goo.gl/GljM0g

Spectator: “ LEONCE ȘI LENA " - TEATRUL “ MARIA FILOTTI “ din BRĂILA

goo.gl

 

Gaiţele

gaitelede Al. Kiriţescu

Regia: Radu Nichifor
Decoruri si costume: Vioara Bara

 

DISTRIBUŢIE :

Monica Zugravu-Ivaşcu
Elena Andron
Ramona Gângă
Corina Georgiana Borş
Dan Moldoveanu
Cătălina Nedelea
Florentina Popa
Camelia Dilbea
Zane Jarcu
Marcel Turcoianu
Valentin Terente

 

Gaiţele reprezintă una dintre cele mai valoroase comedii de moravuri din dramaturgia românească. Această piesă face parte din aşa zisa trilogie burgheză a lui Kiriţescu: comedia „Marcel şi Marcel” sau „Anişoara şi ispita „(1923) apoi „Florentina” (1925) şi „Cuibul de viespi”, cum s-a intitulat în 1930, comedia „Gaiţele”, jucata prima dată La Craiova de trupa „Bulandra”, apoi, jucată în multe variante, pe mai toate scenele ţării, cu un succes enorm. Acţiunea se petrece „cam prin vara anului 1930”, în casa Anetei Duduleanu, văduva marelui moşier Tasse Duduleanu, casă în care bătrână locuia împreună cu fiica cea mică, Margareta, soţul acesteia Mircea Aldea şi două servitoare Zamfira şi Fraulein.
Într-o casă în care dominau urletele, meschinăriile, egosimul şi ironia dusă la extrem, Mircea Aldea este un intrus, intrat forţat de imprejurările căsătoriei cu Margareta Duduleanu, care se macină încet, încet până ajunge la disperare. În toată acestă monstruozitate, apare Wanda Serafim, o femeie uşoară, venită de la Paris, nepoată a marelui moşier Tasse Duduleanu şi implicit verişoară a Margaretei. Aceasta îl seduce pe Mircea, într-un moment total nepotrivit, când soţia sa era însărcinată. Răceala care intervine între cei doi soţi nu îi dă nicio clipă impresia Margaretei că ar putea fi vorba de o altă femeie, ba chiar îl îndeamnă pe Mircea să meargă însoţit de Wanda la o recepţie dată în cinstea unei cununii, fiind convinsă că adevăratul motiv al îndepărtării bărbatului ei era copilul, pe care acesta îl aştepta cu nerăbdare şi asupra căruia îşi îndrepta acum toată energia afectivă. De aici va proveni şi tragedia: Margareta Aldea suferea de o boală de inimă, iar cei doi fraţi Georges şi Ianache încearcă să o convingă să scape de copil. Femeia refuză categoric acest lucru, argumentul ei fiind dorinţa nemăsurată a lui Mircea de a avea un copil, moment în care Aneta Duduleanu vine în cameră cu un mănunchi de scrisori de dragoste ale ginerelui ei către Wanda. Pe fondul amuzamentului celor doi fraţi şi al bătrânei, Margareta se sinucide cu o supradoză de laudanum. Piesa se incheie cu o „glumă” de parastas, la care până la un moment dat participanţii erau „aşa de bine dispuşi”, după cum, inconştient, mărturiseşte Zoe.

Pagina 2 din 2

JoomShaper