În 28 și 29 ianuarie, de la ora 18,00, la Sala Mare a TMF, premiera spectacolului”BĂRBAȚI, FEMEI ȘI VIAȚA DINTRE EI”, cu subtitlul "Patru piese scurte de Anton Pavlovici Cehov", în direcția de scenă a reputatului regizor VICTOR IOAN FRUNZĂ

afis Cehov

"RECURSUL LA CEHOV”.

În aceste vremuri ne confruntăm cu o reală criză a valorilor și a modelelor, pe fondul deteriorării calității vieții , din perspectiva moralității și a autenticității umane. Cehov, alături de alți mari dramaturgi din istoria teatrului a fost și rămâne unul dintre profunzii "terapeuți", probabil și prin adevărul etern uman al abordării temelor universal valabile ale Umanității. Valorosul nostru coleg, VICTOR IOAN FRUNZĂ, ne-a făcut un prețios cadou, propunându-ne acest spectacol-coupe.

CALHAS (CÂNTECUL LEBEDEI), URSUL, JUBILEUL și CERERE ÎN CĂSĂTORIE, patru povești, patru bijuterii teatrale, patru ”tablouri" în care cu greu nu te poți recunoaște! Patru pretexte de virtuozitate regizorală, transformată de inteligența, rafinamentul și intuiția regizorală într-unul singur, profund, unitar stilistic, un "discurs" implicit asupra naturii umane, susținut cu umor, talent, lacrimă, patos și dăruire de actorii Alin Florea, Corina Moise, Valentin Terente, Ramona Gîngă, Adrian Ștefan și alții.

De remarcat scenografia lui George Mosorescu, muzica originală a lui Cari Tibor și munca creativă a tuturor atelierelor teatrului, cu mențiune specială pentru pictura lui Carmen Rus și Mariana Bogdan. Mulțumiri d-nei profesoare Adriana Burcă pentru acompaniamentul la pian. În 28 și 29 ianuarie, adică sâmbătă, respectiv duminică, de la ora 18,00, la Sala Mare a TMF, premiera spectacolului ”BĂRBAȚI, FEMEI ȘI VIAȚA DINTRE EI”, în direcția de scenă a lui Victor Ioan Frunză, adică ”RECURSUL LA CEHOV!”  Lucian Sabados, Manager

”Viața nu te întreabă niciodată nimic” Premiera va avea loc vineri 20 ianuarie , ora 18.00 la Sala – ”Avantgarde” a Teatrului ”Maria Filotti”

16145340 1190709054311032 497674455 o

În următoarele zile vă vom introduce în tainele și surprizele unui recital cu o ‘’poveste- spectacol’’ care  ne privește pe fiecare dintre noi.

În  deschidere , ACTRIȚA , interpretată de Wanessa Radu  vă poftește în “apartamentul” său .”Aliații” săi pe parcursul spectacolului , cei prin care  și cu care  va dialoga ,pentru și cu dumneavoastră spectatorii , sunt cateva personaje feminine din repertoriul clasic al teatrului : “Anca” din “Năpasta” lui I.L. Caragiale , “Nina  Zarecinaia “ ( Pescărușul ) și „Sonia” ( „Unchiul Vania” ) ambele din creația   marelui A.P. Cehov  , „Nora”  din „Casa Păpușilor” ( „Nora” ) de Ibsen și cateva ipostaze  mai moderne , ca de exemplu Edith Piaf și Maria Tănase .

Regia – Anca Cismaru , Selecție texte - Anca Cismaru și Wanessa Radu, dramaturgia  și ilustrația muzicală - Lucian Sabados , scenografia - Carmen Rus și Mariana Bogdan , la pian compozitorul  Cornel Cristei.  

”BĂRBAȚI, FEMEI ȘI VIAȚA DINTRE EI”

afis Cehov

”BĂRBAȚI, FEMEI ȘI VIAȚA DINTRE EI”, cu subtitlul "Patru piese scurte de Anton Pavlovici Cehov" este premiera ce se află în aceste zile în faza finală de repetiții la TMF! Adică, un EVENIMENT TEATRAL ÎN DEBUT DE AN, întrucât cel care a strâns laolaltă patru dintre cele mai celebre piese scurte ale lui Cehov este nimeni altul decât faimosul regizor VICTOR IOAN FRUNZĂ. În ordinea ””CALHAS("Cântecul lebedei"), ”URSUL”, ”JUBILEUL” și ”CERERE ÎN CĂSĂTORIE”, redutabilul regizor, alături de scenograful George Mosorescu, compozitorul Cari Tibor, pianista Adriana Burcă și mai ales distribuția de "zile mari", compusă din Alin Florea, Corina Moise, Valentin Terente și Ramona Gîngă, încearcă sa dea măsura unui ”COUPE CEHOV” inteligent, spumos, comic dar, ca întotdeauna la Cehov, reflexiv, substanțial și expresiv! Așadar, Doamnelor și Domnilor, la Teatrul ”MARIA FILOTTI”, în 28 și 29 ianuarie, lansarea unui proiect nou , important și , sperăm noi, de cursă lungă! Vă așteptăm cu drag!

Echipa TMF

BĂRBAȚI , FEMEI ȘI VIAȚA DINTRE EI –patru piese scurte de  Anton Pavlovici Cehov     

Un spectacol coupe  ce conține patru dintre cele mai importante și celebre piese scurte ale lui Cehov in ordinea:  „Calhas” ("Cântecul lebedei"), ”Ursul”  , „Jubileul’’ și „Cerere in căsătorie” .

Binecunoscutul  regizor,  Victor Ioan Frunză abordează aceste pagini celebre din creația dramaturgului rus din punctul de vedere al updatării noțiunii de vodevil, astfel că prin acest spectacol luăm contact și cu postura de autor de comedie a marelui Cehov .

 Distribuţia:

ALIN FLOREA

RAMONA GÎNGĂ

CORINA MOISE

VALENTIN TERENTE

ADRIAN ȘTEFAN

La pian: profesor ADRIANA BURCĂ

Dramaturgia : ADRIAN NICOLAE

Muzica: TIBOR CARI

Scenografia : GEORGE MOSORESCU

Direcţia de  scenă : VICTOR IOAN FRUNZĂ

NERANŢULA, dramatizare de Bogdan Budeş după Panait Istrati

1 afis Nerantula

NERANȚULA - ÎNTRE MITOLOGIE, 
ISTORIE ȘI ESTETICĂ TEATRALĂ.

După mai bine de 20 de ani marele Povestitor Panait Istrati revine pe scena Teatrului nostru.
Chira Chiralina îi face loc ...Neranțulei, un alt personaj feminin pasionant, ca biografie și poveste. Fundalul acestei superbe povești de iubire, una imposibilă care se intersectează cu povestea plină de suspans dar și de charismatică prietenie a cuplului Marco – Epaminonda este Brăila începutului de secol 20. Una mustind de pasiuni, instincte, contraste năucitoare între bogați și săraci, un oraș cosmopolit dominat de simbolul și prezența Dunării – Mamă dar și implacabil Judecător... O Brăilă de poveste și totuși reală, levantină, trufașă și leneșă... O Poartă a Orientului...
Nu întâmplător comunicarea cu alte spații prezente în Povestea Neranțulei, aduce în atenție alte emblematice locații, cu parfumuri orientale precum, Egipt și Constantinopole !

Provocarea de a comprima o poveste tumultoasă, ce se petrece într-un areal uriaș pe scena intimă și inteligentă a Sălii Studio a Teatrului îi aparține lui Bogdan Budeș, un fiu al Brăilei, rezident în București, un intelectual de marcă, ce a realizat atât dramatizarea acestei minunate nuvele cât și regia spectacolului.
Demers îndrazneț, soluționat cu inteligență, rafinament și devotament de regizor și susținut cu talent de tânăra scenografă Andreea Negrilă și de o echipă actoricească plină de entuziasm, compusă din Corina Borș, Alexandru Marin, Adrian Ștefan, Silvia Tariq, Emilia Mocanu, Valentin Terente iar, într-unul dintre cele 3 roluri principale pe tânărul actor Nicholas Cațianis Jr, un colaborator talentat, actor prezent și pe scena Teatrului Național din București.
Mai avem fix o saptămână până la întâlnirea cu Dumneavoastră, se lucrează intens și concentrat, miza proiectului este uriașă, aâta timp cât Povestitorul este faimosul brăilean Panait Istrati.
Dar, dincolo de concentrare citesc în atitudinea întregii echipe artistice și tehnice bucuria și curiozitatea descifrării și materializării acestui vast domeniu al Imaginarului și al Ființei Umane, care este Panait Istrati.
O săptămână, adică 7 zile, 168 de ore (să mai continuu cu diviziunile Timpului ?) și se va produce întâlnirea cu... Neranțula ! Vă așteaptă, nu o dezamăgiți !
Lucian Sabados,
Director

DISTRIBUȚIA:

Neranţula  – Corina Borş

Marco – Nicholas Caţianis

Epaminonda – Alexandru Marin

Aurel – Adrian Ştefan

Tatăl Neranţulei  – Valentin Terente

Adela, mama Neranţulei – Emilia Mocanu

O ghicitoare/ o codoaşă / o doamnă bogată – Silvia Tariq

Regia artistică: Bogdan Budeș (foto)

Scenografia: Simona Negrilă

Echipa tehnică:

               Regizor tehnic- Toea- Mureşan Badiu

               Sufleur – Toea - Mureşan Ecaterina          

               Lumini  - Andrei Mihai

   Sonorizare – Ene Valentin

               Recuzită – Spălatu Ionel

SUNTRACK (În căutarea sunetului pierdut într-un oraș cu soare)

suntrack

 

SPECTACOL: SUNTRACK

 (În căutarea sunetului pierdut într-un oraș cu soare)

REGIA și SCENARIUL: RADU AFRIM

SCENOGRAFIA: IRINA MOSCU

VIDEO: MIHAI MATEI

Distribuția:

ALIN FLOREA       NARCISA NOVAC       CORINA GEORGIANA BORȘ        VALENTIN TERENTE

IRINA ANGHEL     MIHAI JALBĂ     ANDREI MORARU     FLORIN STAN     DORIAN CIUTACU

ALEXANDRA GROSU     ANDREEA TEODORA COLȚ

NIGEARI  CARAMANL      NEDEJDIA ISAC

”Am vrut să fac un spectacol cu oameni ai locului.  Ce au în comun toți aceștia ? Cântă.  Muzica lor sau a altora.  N-am vrut să acopăr toate ”sunetele” locului.  Și mai ales nu m-am lăsat copleșit de gloria trecutului muzical al Brăilei. Am încercat să înțeleg oferta prezentului. Și s-o accept. Spectacolul e un fel de docu-fiction inocent , făcut în mare parte cu oameni care n-au mai călcat pe scena teatrului . Care fac echipă perfectă cu actorii de la Casa Rally.  Împreună cu scenografa am bătut satele de dincolo de Dunăre în căutarea unor sunete. Ne-am dat seama că am strâns material de un documentar lung. În ”Suntrack” e folosită o mică parte. Importantă a fost întâlnirea. Și faptul că acesta poate fi începutul unui proiect de lungă durată  al teatrului, despre Brăila și lumea Dunării . Cu o sacoșă de nostalgie și un geamantan de responsabilitate în fața prezentului”.

RADU AFRIM - Regizor

”SCHIMB URGENT...TREI SURORI” de Nagle Jackson, o poveste de mare actualitate, Premiera lunii martie la Teatrul ”Maria Filotti”

rsz schimb urgent 1

Distribuția îi cuprinde pe îndrăgiții actori brăileni: Monica Ivașcu , Marcel Turcoianu , Corina Borș, Cătălina Nedelea, Emilia Mocanu, Adrian Ștefan , Flori Popa, Alexandru Marin și Dan Moldoveanu, alături de Lucian Pînzaru, actor al Teatrului ”Fani Tardini” din Galați. Repetăm intens și pregătim un... „bonus”,  momentele surpriză avându-i ca protagoniști pe compozitorul Cornel Cristei ( pregatire vocală) și coregrafa Liliana Stan ( pregătire fizică și coregrafie) .

Spectacolul “Schimb urgent …trei surori “ propune o poveste de o mare actualitate  politico - socială, un capitol de istorie recentă , o dramă ce se urmărește cu sufletul la gură, având ca fundal spațiul unui teatru  academic rus,  înainte și după glasnost . Asemănările cu destinul artelor spectacolului din România de  după revoluția din 1989 sunt frapante și crează o emoție puternică, atât pe segmentul comic , dar și pe cel de dramă.

Acest al XX-lea proiect din Programul de Management al lui Lucian Sabados  continuă propunerea unor povești importante, cu rezonanță emoțională și culturală , iar prin localizarea  poveștii în spațiul nostru de definiție,  al celor din lumea teatrului, sperăm să vă dezvăluim alte fațete importante și surprinzătoare ale muncii noastre, ce vă are pe dumneavoastră spectatorii , drept destinatari .

JACQUES ȘI STĂPÂNUL SĂU de Milan Kundera

rsz afis jacq copy

Distribuția:

Jacques – LIVIU PINTILEASA

Stăpânul lui Jacques – IONUȚ VIȘAN

Hangița/Marchiza – MIHAELA TROFIMOV

Cavalerul Saint – Ouen – SILVIU DEBU

Tânărul Bigre/Comisarul/ Jean, slugă la han – ADRIAN ȘTEFAN

Bătrânul Bigre/Marchizul/Judecătorul – ALIN FLOREA

Justine/Fiica – CORINA BORȘ

Mama/Agathe – NARCISA NOVAC

 

Regia: CRISTI JUNCU

Scenografia: CRISTINA MILEA

 

Echipa tehnică:

Regizor tehnic: MIHAIL ARDELEANU

Lumini: AUREL COSMA, FLORIN LAZĂR

Sunet: VALENTIN ENE

Videoproiecție: ȘTEFAN CUDĂLBEANU

 

Data premierei: 10 Februarie 2016

 

JOCUL DE-A VACANŢA de Mihail Sebastian

foto 107742

 

Scrisă de Mihail Sebastian în anul 1936 şi pusă în scenă pentru prima dată în anul 1938, cu premiera în 17 decembrie la Teatrul de Comedie, „Jocul de-a vacanţa” constituie prima sa piesă, scrisă, cum aflăm din jurnalul scriitorului, pe baza unor amintiri personale şi a unor teme reluate din romanul său„Femei” (1933).

„Jocul de-a vacanţa” înseamnă jocul de-a uitarea, al omului care fiinţează, măcar din când în când, doar la nivelul unei pure naturalităţi, fără identitate precisă, fără biografie, fără amintiri şi aspiraţii, personajele evadează din lumea uniformizată a convenţiilor sociale şi, eliberaţi, migrează spre o altă lume, unde îi aşteaptă depărtarea, misterul şi uitarea visată, adică un ideal vag şi difuz.

Sebastian surprinde o microlume  contorsionată de probleme intelectuale, morale şi sociale, depăşind timpul şi locul desfăşurării acţiunii şi acesta este şi motivul pentru care „Jocul de-a vacanţa”, ca de altfel şi celelalte piese ale sale, rezistă şi astăzi. Constructţa piesei este atât de minuţios elaborată plastic, începând de la indicaţiile scenografice, continuând cu amănuntele sonorităţilor,  ritmul mişcărilor, detaliile costumelor. Personajele reprezintă caractere ale vieţii cotidiene de oriunde şi oricând: femeia tânără (Corina), femeia bovarică, (madame Vintilă), adolescentul (Jeff), micul funcţionar (Bogoiu), militarul (Maiorul).

Jeff, Bogoiu şi Ştefan sunt prinşi simultan în jocul de-a iubirea. Cei trei acced spre inima Corinei, tânăra care le aprinde imaginaţia, care le structurează opţiunile, care îi ajută să-şi uite şi să-şi înfrângă umilinţele. Vacanţa este pe sfârşite, la fel şi Jocul…întoarcerea în realitatea prozaică este inevitabilă, fiecare dintre „jucători” ştie asta, aşa cum, în subconştient au ştiut-o mereu, în mod paradoxal însă, Ştefan Valeriu refuză, rămâne ancorat în utopia pe care a creat-o, fuge de evidenţe şi prin această atitudine negativistă, distruge puntea sentimentală creată între el şi Corina.

Regia şi ilustraţia muzicală: Erwin Şimşensohn

Scenografia: Alina Herescu

Light design: Daniel Klinger

 

Distribuţia:

Ştefan Valeriu                 - Emilian Oprea

Corina                            - Corina Moise

Bogoiu                            - Valentin Terente

Madame Vintilă               - Ramona Gîngă/Narcisa Novac

Maiorul                           - Marcel Turcoianu

Jeff                                - Ciprian Nicula

Un călător                       - Zane Jarcu

O călătoare                     - Cătălina Nedelea

Agnes                             - Elena Andron

Mecanicul                        - Adrian Ştefan

Regizor tehnic: Ionel Spălatu

Sufleor: Ioana Dragu

Lumini: Mihai Andrei

Sonorizare: Marian Ecmegian

Recuziter: Nela Ioniţă

ACASĂ LA TATA de Mimi Brănescu

rsz acasa la tata afis

ACASĂ LA TATA de Mimi Brănescu

„Fiecare dintre cele şapte personaje are propria poveste de viaţă, pretext pentru veritabile recitaluri actoriceşti.  După o ceartă de cuplu, un tânăr poet se întoarce în casa de la ţară pe care a părăsit-o pentru a deveni publicist la Bucureşti, cu câteva sute de articole în reviste pe care nu le citeşte nimeni şi apariţia într-un volum colectiv de poezii. Întoarcerea sa reprezintă un bun pretext pentru ca tensiunile cu tatăl său recăsătorit să renască şi pentru ca prietenul şi iubita din copilărie să-şi depene frustrările. Ba chiar şi mama vitregă sau profesorul de la şcoala din sat sau soţia prietenului. Oamenii lui Mimi Brănescu sunt vii şi, aşa cum ne-a obişnuit autorul, poantele curg minut de minut în jurul personajului central, puţin năuc, puţin acid, puţin depăşit de ce i se întâmplă.

Ritmul firesc şi dialogurile oricând posibile, smulse din mediul captivant al realismului, construiesc şi aici, ca şi în majoritatea pieselor semnate de Mimi Brănescu, o poveste în care dragostea se mixează cu comentariul social şi, mai ales, cu comedia care ţâşneşte în tot momentul”. 

Data premierei 31 mai 2015

Distribuţia:

Robert -   Alexandru Marin

Petrică -  Adrian Ştefan

Paula - Corina Borş

Tatăl lui Robert  - Lucian Pânzaru

Iuliana - Monica Zugravu

Mia - Narcisa Novac

Profesorul Plesnea - Dan Moldoveanu

Socrul lui Petre, nişte navetişti: Mihail Ardeleanu, Ionel Spălatu, Ştefan Cudălbeanu

Regia : Radu Nichifor

Scenografia: Sorana Ţopa

Echipa tehnică

Regia tehnică : Badiu Toea Mureşan

Sufleor :Cati Toea

Lumini: Aurică Cosma , Enică Cociaş

Sonorizare : Valentin Ene

Recuziter: Ionel Spălatu

Cabiniere:Miţa Voicu, Nela Ioniţă

Pictură:Svetlana Potângă

Butaforie:Carmen Rus

Croitorie:Nicoleta Mutu , Catrina Banciu

Maşinişti:Gheorghe Decu, Gheorghe Staicu,Gheorghe Rotaru, Gheorghe Nistor,Ilie Nelu

Ateliere: Gheorghe Zainea , Ion Costache, Nicolae Florea

PLATONOV de A.P. Cehov

rsz afis platonov

PLATONOV de A.P. Cehov

Această primă piesă scrisă de Cehov la doar 18 ani poartă în ea germenii viitorului geniu dramatic şi chiar teme, personaje, atmosfera şi comentariile ce vor fi dezvoltate în principalele sale patru texte dramatice. Un text stufos care în varianta de scenă a Andreei Vulpe devine bine ritmat, tensionat, cu o desfăşurare surprinzătoare, fără a pierde însă nimic din imobilismul şi crepusculul unei lumi, cea a nobilimii ruse, ce va fi înghiţită puţin câte puţin de o burghezie atavică, grobiană şi agresivă.

O poveste tulburătoare, comică şi chiar sarcastică pe alocuri, dramatică şi chiar tragică care evocă o constantă umană şi caractere general, umane ce dau textului un sentiment de actualitate neforţată.

Este ceea ce caută să demonstreze şi să înfăţişeze regizoarea şi anume acest spectaculos arc în timp, care face din piesa „Platonov” un posibil brand al unei generaţii.

Piesa este programată în spaţiul Sălii Studio, credem noi o opţiune care reprezintă deja stilistica şi dezvăluie tipul de reprezentaţie propus de regizoare şi de scenograf.

Alegerea acestui spaţiu oarecum limitat este o adevărată demonstraţie de virtuozitate, un  tip de relaţie discretă cu publicul şi implică desfăşurarea unei numeroase distribuţii ce cuprinde 14 actori şi personaje.

Distribuţia

MIHAIL VASILIEVICI PLAT ONOV    – Silviu Debu

ANNA PETROVNA VOINITEVA           – Mihaela Trofimov                                              

SERGHEI PAVLOVICI VOINITEV       – Valentin Terente

NIKOLAI IVANOVICI TRILETKI         – Ionuţ Vişan

SOFIA EGOROVNA                                  – Emilia Bebu

ALEXANDRA IVANOVNA (Sasa)           – Corina Borş

MARIA EFIMOVNA GREKOVA            – Narcisa Novac

OSIP                                                              – Liviu Pintileasa

TIMOFEI GORDEEVICI BUGROV        – Marcel Turcoianu

PORFIRI SEMIONOVICI GLAGOLIEV 1          – Dan Moldoveanu

KIRILL PORFIRIEVICI GLAGOLIEV 2            – Adrian Ştefan

ABRAM ABRAMOVICI VENGHEROVICI 1     – Costică  Burlacu

ISAK ABRAMOVICI                                               – Alexandru Marin

KATIA                                                                       – Emilia Mocanu

Regia artistică: Andreea Vulpe 

Scenografia: Daniel Titza

Echipa ethnică:

Regia tehnică – Ionel Spălatu

Sufleor – Cati Toea

Lumini – Mihai Andrei, Enică Cociaş

Sonorizare –Marian Ecmegian, Valentin Ene

Recuziter – Nela Ioniţă

Premiera lunii noiembrie la TMF - ÎNDOIALA de John Patrick Shanley, regia Eugen Gyemant

Teatrul Maria Filotti Brăila vă invită la PREMIERĂ! În zilele de 1, 2 noiembrie, ora 18.00, la Sala Studio vă aşteptăm cu plăcere la cel mai nou spectacol al nostru, ÎNDOIALA  de John Patrick Shanley, regia Eugen Gyemant, scenografia Cristina Milea.

afis mic Indoiala

Distribuția  :Liliana Ghiță , Emilian Oprea, Ramona Gângă , Corina Moise 

„Îndoiala” este o poveste simplă, spusă în cuvinte puține, despre fragilitatea reală a convingerilor noastre și despre puterea de care avem nevoie pentru a putea trăi într-o lume în care nu știm cu adevărat care este binele și răul.

Cu cât luptăm mai înverșunat pentru lucrurile în care credem, cu atât mai tare riscăm să le sacrificăm. Căutăm confirmări, dar nu găsim decât tăcere. Putem suporta cu adevărat o lume în care nu știm dacă ceea ce facem este bine? Putem tolera o lume în care răul este evident?

Răspunsul se ascunde în cuvintele piesei: „Îndoiala poate fi o legătură la fel de puternică și de eliberatoare ca certitudinea. Când ești pierdut, nu ești singur.”

Eugen Gyemant, regizor

Mai multe articole...

Pagina 1 din 2

JoomShaper