tmf Liliom Leonce si Lena Casa Bagheta camera povesti O scrisoare pierduta papagalita gaitele sam vaniusa 8 Femei 3surori-baner acasalatata-baner indoiala-baner jacques-baner jocul-baner platonov-baner suntrack-baner

tmf

Liliom

Leonce si Lena

Casa

Bagheta

camera

povesti

O scrisoare pierduta

papagalita

gaitele

sam

vaniusa

8 Femei

3surori-baner

acasalatata-baner

indoiala-baner

jacques-baner

jocul-baner

platonov-baner

suntrack-baner

''PUSLAMAUA DE LA ETAJUL 13'' - un One Women Show susținut de actrița CLAUDIA MOTEA

rsz poster fb

Teatrul "Maria Filotti'' vă invită sâmbătă , 11 noiembrie, de la ora 19,00, la Sala ''Bujor Macrin'' să vizionați spectacolul ''PUSLAMAUA DE LA ETAJUL 13'' de Mircea M. Ionescu , un One Women Show susținut de actrița CLAUDIA MOTEA .

PUȘLAMAUA DE LA ETAJUL 13 de Mircea M. Ionescu, jucată de actrița româno-canadiană Claudia Motea, în regia lui Vlad Stănescu de la Teatrul Național București, deschide o nouă perspectivă explozivă în această stagiune teatrală, 2017-2018, atât în România cât și în Diaspora.
Personaj simbol al Tineretului zilelor noastre, „Pușlamaua”, este o puștoaică de 15 ani percepută de societate ca fiind „și bună și rea și nebună” care transmite, prin rolul compozițional de excepție al actriței Claudia Motea, un mesaj pozitiv, potrivit căruia oamenii să nu mai trăiască, în continuare, „cu frâna de suflet trasă”.
Dramaturgul Mircea M. Ionescu dăruiește scenei un text de o mare valoare umană cu un dezinvolt curaj și rafinament metaforic, pe care actrița Claudia Motea îl fructifică, excelent, prin talentul ei care a consacrat-o, sensibilizând la modul cel mai profund inima spectatorului. 
În deplină simbioză cu textul este muzica scrisă de Dennis Dreith, compozitor american care a semnat coloana sonoră la filme celebre, precum Jurrasic Park, Brave Heart și sunetul asigurat de Alexandru Rădulescu, inginer electroacustic la Teatrul Național București.
Iată o piesă, aflată la cea de-a unsprezecea montare a ei, pentru toate vârstele, cu mult râs și lacrimă, care pledează pentru frumusețea sufletului uman și trage un semnal de alarmă asupra vieții societății actuale în care trăim!
Claudia Motea a fost remarcată datorită talentului său actoricesc, dar și pentru cel de dramaturg/scenarist, în țară, precum și în străinătate, obținând mai multe premii și distincții din partea unor instituții de prestigiu. The Theatre Film Festival London Canada i-a acordat titlurile de Best Actress, Best Original Script, Best Audience Award și o nominalizare Brickenden Award. În anul 2015 a primit Premiul de Excelență în cadrul Galei Celebrităților, iar în 2016 a fost aleasă Femeia Anului la Gala Femei de Succes. În prezent este director artistic al Teatrului „NOSTRUM”, afiliat Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România și președinte al Departamentului Artele Spectacolelor al Uniunii Artiștitor Plastici.
O puștoaică. O viață. Un destin incipient. O poveste a cărei traiectorie duce departe, în camera sufletului unui copil abandonat de familie și societate. Pușlamaua de la un etaj superior, care trăiește în mizeria realității, printre farfurii și furculițe murdare, cutii și ambalaje, alături de păpuși - prieteni, inocenți și analogi celor închipuiți ca iubind-o - mamă, tată, bunică, dirigă, prof, etc. Pușlamaua de la etajul 13 înțelege altfel lucrurile, într-un fel matur, spre deosebire de vârstă, într-un fel al unei modalități juste și transparente, de a vedea viața în ansamblul ei.
Și-ar fi dorit o mamă clean la minte și trup, care să o protejeze și să o îndrume pe o cale a liniștii și echilibrului, să îi ofere afecțiune și un exemplu de demnitate și de escaladare a virtuților. Și-ar fi droit un tată care să nu fie monoton și mototol, să jubileze în timpul liber pe terenul de tenis și să îi prezică, chiar la nivel moral, performanțele viitoare.
Mircea M. Ionescu descrie o societate a alienării, atât în mediile familiale dar și în țară, ca mediu social, ca o familie mai mare care le cuprinde, în mod eronat pe celelalte mai mici. Un dezechilibru general, imoral, dezinteresat și abject, o pânză freatică a ignoranței oamenilor, în raport cu ceilalți, în raport cu propriile familii și în raport cu ei înșiși. O dezagregare a limbajului și a limbii, o abordare peiorativă, cu trimiteri către subiecte despre sexualitate ca mobil principal al activităților cotidiene și ca punct de raportare comparativă cu interesul pentru lucrurile importante din viața unui om.

JoomShaper