tmf Liliom Leonce si Lena Casa O scrisoare pierduta papagalita gaitele vaniusa 8 Femei 3surori-baner acasalatata-baner indoiala-baner jacques-baner jocul-baner platonov-baner suntrack-baner Demonstratia Nerantula Printul nefericit Printul nefericit Badaranii Viata nu te intreaba

tmf

Liliom

Leonce si Lena

Casa

O scrisoare pierduta

papagalita

gaitele

vaniusa

8 Femei

3surori-baner

acasalatata-baner

indoiala-baner

jacques-baner

jocul-baner

platonov-baner

suntrack-baner

Demonstratia

Nerantula

Printul nefericit

Printul nefericit

Badaranii

Viata nu te intreaba

Prezentarea Festivalului Zile şi Nopţi de Teatru la Brăila - Ziua VII, 7 Decembrie 2014

Duminică, 7 decembrie, ora 12.00, Casa Tineretului

PAPARAZZI SAU CRONICA UNUI RĂSĂRIT DE SOARE AVORTATt de  Matei Vişniec

TEATRUL VICTOR ION POPA BÂRLAD

10

Regia : Cristian Gheorghe

Scenografia (decor, costume):  Sandu Maftei

Distribuţia  : George Sobolevschi, Sorin Ghiorghe,Lucian Arhire, Simon Salcă jr., Petronela Ene, Cristian Todică,  Irina Grăjdeanu,  Cătălina Rusu,  Ramona Părpăliţă,  Marcel Anghel, Lily Popa Alexiu,  Alexandru Savu

Durata spectacolului : 87’ fără pauză

48

Descriere spectacol:

“Paparazzi este o imagine tridimensională a unui posibil sfârşit al lumii, unde, pe lângă apocalipsul ce ameninţă lumea/galaxia, are loc un al doilea apocalips, cel al umanităţii.

Se spune, în text, că această exterminare are loc datorită unei forţe exterioare (poate Dumnezeu, poate Diavolul), dar e posibil ca ea să fie, de fapt, rezultatul unei autoanihilari la care omenirea ajunge din cauza sterilităţii sufleteşti, din cauza răutăţii, din cauza multiplelor păcate-greşeli pe care le are.

Tridimensional spuneam pentru că piesa nu se reduce la o expunere-lectură către spectator , ci are dinamică cinematografică, are forţa de a aduce pe scenă o bucată a lumii în care practic trăim cu toţii, este carnală, viscerală, poate exagerată uneori, dar în întregime scrisă cu scopul de a schimba ceva, cu scopul de a ne face pe toţi să privim “în noi înşine” şi, mai cu seamă, lângă noi.

Personajele se mişcă în acest haos, viermuiesc, sub semnul soarelui care se pregăteşte să se stingă pentru totdeauna, ca niste insecte neputincioase pentru care important nu este sfârşitul definitiv al planetei, ci meschinele îndeletniciri cotidiene, faptele mărunte ale unei existenţe banale şi absurde. Zidurile se strâng în jurul lor, se deschid, descoperind camere de locuit sau birouri, camere de orgii sau posturi de spionaj, se strâng din nou pentru a-i închide în acest labirint-cavou în care îşi vor găsi sfârşitul. Oraşul trăieşte, oraşul este încă viu, organele lui – oamenii – îl hranesc încă cu sevele unor întâmplări stranii, cu lipsa de comunicare, cu morfina unei inconştienţe care îi face să nu vadă dezastrul.” (Cristian Gheorghe, regizor)

Duminică, 7 decembrie, ora 20.00 Casa Tineretului

 O… LADĂ creație colectivă după Ion Creangă

TEATRUL TINERETULUI PIATRA NEAMŢ

1

Regia : Alexandru Dabija

Scenografia (decor, costume):  Romulus Boicu

Muzica și versurile: Ada Milea

5

Distribuţia  : Nora Covali, Corina Grigoraş, Ecaterina Hâţu, Cătălina Ieşanu, Ingrid Robu,  Adina Suciu, Alexandra Suciu,  Cezar Antal, Răzvan Bănuţ, Dan Covrig, Victor Giurescu, Dragoş Ionescu, Costel Manole,  Rareş Pîrlog

Durata spectacolului : 1h 20min (fără pauză)

Descriere spectacol: Alexandru Dabija continuă explorarea poveştilor lui Ion Creangă, realizând un spectacol în care gâlceava, curiozitatea bârfitoare, invidia, prejudecata, superstiţia sunt sevele umorului dar şi ale reflecţiei amare.

În „O...ladă“ întâlnim personajele din „Fata babei şi fata moşneagului“, cărora li se adaugă o suită de babe straşnice, precum şi Cucoşu’, moşul şi baba din OO! (creaţie colectivă după „Punguţa cu doi bani“). Chipurile din poveşti primesc importante atribute psihologizante, în intenţia regizorală de a amenda diferite derapaje de mentalitate. Faţă de babele lui Creangă, construite aproape monocord ca întruchipări ale răutăţii, singura precizare de natură fizică fiind vârsta înaintată, „O...ladă“ aduce în scenă felurite babe, marcate de câte o trăsătură fizică sau morală distinctivă, pentru sublinierea căreia actorul trebuie să găsească numeroase resurse creatoare. Comunitatea reunită a babelor satului devine un spaţiu dinamic de sancţionare socială, răbufniri vindicative, dar şi de cozerii spumoase.

Aşa cum lada are un simbolism ambivalent – ascunde o comoară sau un blestem –  aşa şi acest spectacol se înscrie pe coordonatele dualităţii: te luminează prin râs şi îţi arată, lucid, condiţia de fiinţă efemeră. Raluca Naclad, secretar literar

Duminică, 7 decembrie, ora 17.30, Sala Studio

ÎNDOIALA de John Patrick Shanley, regia Eugen Gyemant

TEATRUL MARIA FILOTTI BRĂILA – PREMIERĂ

1544321 715847798508804 275174474722985210 n

Teatrul Maria Filotti Brăila vă invită la PREMIERĂ! Duminică, 7 decembrie de la ora 17.30, la Sala Studio, în cadrul festivalului Zile şi Nopţi de Teatru la Brăila vă aşteptăm cu plăcere la cel mai nou spectacol al nostru, ÎNDOIALA  de John Patrick Shanley, regia Eugen Gyemant, scenografia Cristina Milea.

Distribuția  :Liliana Ghiță , Emilian Oprea, Ramona Gângă , Corina Moise 

10711009 714327511994166 1192208334677995911 n

„Îndoiala” este o poveste simplă, spusă în cuvinte puține, despre fragilitatea reală a convingerilor noastre și despre puterea de care avem nevoie pentru a putea trăi într-o lume în care nu știm cu adevărat care este binele și răul.

10445955 715847675175483 923963086345318009 n

Cu cât luptăm mai înverșunat pentru lucrurile în care credem, cu atât mai tare riscăm să le sacrificăm. Căutăm confirmări, dar nu găsim decât tăcere. Putem suporta cu adevărat o lume în care nu știm dacă ceea ce facem este bine? Putem tolera o lume în care răul este evident?

Răspunsul se ascunde în cuvintele piesei: „Îndoiala poate fi o legătură la fel de puternică și de eliberatoare ca certitudinea. Când ești pierdut, nu ești singur.”

Eugen Gyemant, regizor

10730770 718220734938177 7015659511305769035 n

 

JoomShaper