tmf Liliom Leonce si Lena Casa O scrisoare pierduta papagalita gaitele vaniusa 8 Femei 3surori-baner acasalatata-baner indoiala-baner jacques-baner jocul-baner platonov-baner suntrack-baner Demonstratia Nerantula Printul nefericit Printul nefericit Badaranii Viata nu te intreaba

tmf

Liliom

Leonce si Lena

Casa

O scrisoare pierduta

papagalita

gaitele

vaniusa

8 Femei

3surori-baner

acasalatata-baner

indoiala-baner

jacques-baner

jocul-baner

platonov-baner

suntrack-baner

Demonstratia

Nerantula

Printul nefericit

Printul nefericit

Badaranii

Viata nu te intreaba

Spectacole reluate în stagiunea curentă

povesti-de-familie-07

Pentru că sunt spectacole de calitate, pentru că au fost solicitate de către publicul nostru fidel, avem plăcerea de a vă anunţa reluarea spectacolelor: Mai cântă o dată, Sam, regia Bogdan Drăgulescu, 8 Femei, regia Radu Nichifor, O scrisoare pierdută, regia Lucian Sabados şi Poveşti de familie, regia Vlad Cristache. Există şi unele modificări în distribuţiile spectacolelor, modificări pe care le puteţi vizualiza accesând paginile spectacolelor susnumite. Vă aşteptăm cu mare drag la toate spectacolele noastre stagionale şi foarte, foarte curând, la premiera spectacolului Casa de Evghenii Griskovet, regizat de Sânziana Stoican.

Mai cântă o dată, Sam  - 19 octombrie

O scrisoare pierduta - 8,9, 17 noiembrie

8 Femei - 30 noiembrie

Povesti de familie - 22, 23 noiembrie

 

Spectacolul Gaiţele regizat de Radu Nichifor prezent în Festivalul Naţional de Comedie de la Galaţi

Teatrul Dramatic "Fani Tardini" Galaţi vă invită la Festivalul Naţional de Comedie (ediția a XXV-a), ce se va desfășura în perioada 21 - 31.10.2013. La această ediţie a festivalul-national-de-comedie-galati-2013-mFestivalului, Teatrul Maria Filotti din Brăila a fost invitat cu spectacolul Gaiţele, regia Radu Nichifor, eveniment ce va avea loc marţi 22 octombrie de la ora 19.00, la Sala Mare a teatrului gălăţean. Să susţinem împreună trupa teatrului nostru!

Detalii program festival: http://www.fanitardini.ro/program_festivalul_national_de_comedie_galati_2013.html

Spectacolul lui Radu Afrim, Omul pernă, în data de 2 noiembrie

omul-perna-06

Pe 2 noiembrie vă aşteptăm la Teatrul Maria Filotti pentru a vedea sau revedea Omul pernă, unul dintre spectacolele exponenţiale ale regizorului Radu Afrim, spectacol în care îi puteţi vedea şi aplauda pe Eugen Jebeleanu, venit de departe, din Paris, acolo unde este masterand, pe Emilian Oprea, Alin Florea şi Liviu Pintileasa, Corina Borş, extraordinarii noştri actori, pe care cu siguranţă îi cunoaşteţi. Alături de cei cinci, în distribuţie apar tineri talentaţi, Adrian Ştefan, Claudiu Urse, Septimiu Stoica, Gabriela Parliţeanu, Wanessa Dragu, Mihai Jinga, Leonard Dodan, Diana Miron, Mihail Rusu, Mariana Dumitrache. Nu rataţi această întâlnire!

Detalii spectacol: http://www.tmf.ro/spectacole/sala-mare-stagiunea-curenta/16-omul-perna.html

Repetiţiile la spectacolul Casa de Evghenii Griskovet avansează remarcabil de bine! În curând, întâlnirea cu Sânziana Stoican, un excelent regizor şi teatrul său. La fel de repede, regizorul Vlad Cristache vine la Brăila să monteze “Don Juan” de Molliere.

vlad-cristache-regizor 299x410

După o excelentă săptămână în care împreună am urmărit spectacolele prezente în festivalul Zile şi Nopţi de Teatru la Brăila, avem plăcerea de a vă anunţa că repetiţiile la spectacolul “Casa” de Evghenii Griskovet au avansat remarcabil de bine! Avem bucuria de a avea alături de noi o tânără şi talentată regizoare, Sânziana Stoican, o artistă deosebită care până acum a montat cu succes şi pe alte scene ale ţării, spectacole precum “Amărăştenii” de Zadoch Zemach la Teatrul Toma Caragiu din Ploieşti, “Ce zile frumoase!” de Samuel Beckett la UNTEATRU Bucureşti sau “Trei femei înalte” de Edward Albee la Teatrul Sică Alexandrescu din Braşov. Sânziana Stoican propune un text de o extraordinară actualitate, specific dramaturgiei ruse, un excelent amestec între comic şi dramatic, aşa cum este şi viaţa sub toate aspectele ei! În rolul principal îl vom admira pe Alin Florea, care, ca întotdeauna va încânta prin jocul său actoricesc, aşa cum a făcut întotdeauna pe scena Teatrului “Maria Filotti”, sau pe alte scene din ţară. Un Alin Florea sclipitor, smart, în rolul, deloc simplu ci mai degrabă complex, al doctorului Igor, alături de colegii săi de scenă, cu partituri la fel de măiastre, Ramona Gângă – Iulia/Vetrova, Corina Georgiana Borş – Uliana, Liliana Ghiţă – Valentina Nikolaevna, Dan Moldoveanu – Anatoli Vasilievici/Bunicul, Liviu Pintileasa, Emilian Oprea şi Valentin Terente- prieteni. Igor, personajul principal interpretat de Alin Florea nu este doar un exponent al intelectualităţii, ci cumva ne reprezintă pe fiecare dintre noi în această aspiraţie omenească, de a înfrumuseţa viaţa şi de a încerca să schimbăm într-un mod fericit destinul. Însă, aşa cum se întâmplă în viaţă, nu întotdeauna cei apropiaţi ne susţin în momentele grele! Altfel spus, Casa rusului Evghenii Griskovet este un text pentru toate categoriile socioprofesionale şi de vârstă, un spectacol în care se vor regăsi şi cei maturi şi în mod special cei tineri. Putem spune că este o adevărată Saga de familie. Scenografia spectacolului este semnată de Valentin Vârlan, un tânăr arhitect, care, ca mulţi colegi de breaslă s-a îndreptat către teatru şi propune cu acest proiect, un concept modern de convenţie scenică, o excelentă tehnică în stil minimalist, sugerată prin elemente de decor. O scenografie inteligentă, clară, care potenţează ideile regizorale. Vă aştepăm cu plăcere la vizionarea şi Avanpremiera spectacolului Casa, programate în perioada 6-10 noiembrie. Pe 7 noiembrie ne reîntâlnim cu talentatul regizor Vlad Cristache, care vine la Brăila pentru audiţia spectacolului Don Juan de Molliere, spectacol a cărui repetiţii vor începe pe 15 noiembrie, premiera urmând a fi în ultima decadă a lunii ianuarie 2014. Vlad Cristache este un apropiat al nostru şi un prieten al dumneavoastră, cu siguranţă, el montând în anii trecuţi pe scena Teatrului Maria Filotti două spectacole de calitate, Peer Gynt la Sala Mare şi Poveşti de familie la Sala Studio. Tot Vlad Cristache a fost „responsabil” de excelentul spectacol al Teatrului de Comedie din Bucureşti, Urâtul, spectacol pe care l-aţi urmărit şi aplaudat la această ediţie de festival. Vlad, te aşteptăm!

Zile şi Nopţi de Teatru la Brăila, ziua a V a, Închiderea Festivalului

Afis Camera Albastra mic

Şi cum fiecare festival trebuie să aibă şi un final, peste cea de a VIII a ediţie a Festivalului Zile şi Nopţi de Teatru la Brăila coboară astăzi cortina. Însă nu oricum, ci cu o premieră, un eveniment special pentru Teatrul Maria Filotti, care onoarea de a pune punct acestui maraton teatral la care au participat unele dintre cele mai importante teatre din ţară, mari actori şi foarte mulţi tineri, regizori consacraţi, teoreticieni, scriitori, jurnalişti. Spectacolul Teatrului Maria Filotti, Camera albastră, regizat de M. Chriss Nedeea începe la ora 18.00, la Sala Mare, iar la Sala Studio vă aşteptăm la Aniversarea, regia Vlad Massaci, Teatrul Nottara din Bucureşti.

 aniversarea

Descriere spectacol: "Citeşti în ziar sau vezi la televizor că un om i-a făcut altuia un mare rău. Poţi raţional, să înţelegi ce s-a întâmplat. Treci, apoi, mai departe, fără să te laşi cu adevărat afectat. Dar, la teatru, înţelegi emoţional ce se întâmplă şi poţi să-ţi proiectezi această înţelegere pe faptele vieţii relatate sec.

Răul din această poveste s-a întâmplat cu treizeci de ani în urmă şi, deşi cei care l-au suportat nemijlocit sau doar au trăit în prezenţa lui sunt oameni normali, totuşi ei nu-şi pot explica de ce sunt rataţi emoţional, de ce nu se pot bucura de fericirea unei vieţi banale (nici nu-şi doresc mai mult), ca majoritatea oamenilor. Norocul lor este că dintre ei se ridică cineva care doreşte să se confrunte cu acel rău şi care îi obligă pe toţi să facă acelaşi lucru.

M-a interesat acest text, pentru că în mintea mea (nu se va vedea pe scenă) familia Klingenfeld-Hansen este chiar societatea în care trăim noi, acum. O societate care refuză să se confrunte cu istoria recentă şi, în consecinţă, arată hidos. O societate care a încetat să-l mai caute pe Christian. Dacă ar exista psihanalişti pentru naţiuni, noi ar trebui să ne facem o programare." Vlad MASSACI, regizorul spectacolului

Astăzi, 5 octombrie, ora 20.30 la Casa Tineretului, Peţitoarele, regia Ion Sapdaru

petitoarele-10

Spectacolul "Peţitoarele" după o idee de A. Tzagareli (dramaturg georgian, unul dintre cei mai reprezentativi autori ai dramei realiste, dar şi al unor remarcabile comedii de moravuri) vrea să astâmpere setea de comedie de calitate şi de umor savuros printr-un triumf al râsului terapeutic, dozat cu măiestrie în structura elaborată a unui decupaj regizoral inteligent.

Maestru al cavalcadelor comice, fin mânuitor al replicii dramatice cu verb îndrăzneţ şi provocator, regizorul şi scenaristul Ion Sapdaru aduce în acest spectacol pofta sub toate aspectele ei - fie că obiectul pasiunii este banul, frumuseţea sau rangul. Spectacolul are nerv şi vervă; avem de-a face cu o întreagă serie de confruntări - avem o lume cu blazon, bahic, ce-i drept, şi o alta a parveniţilor aspiranţi, avem o peţitoare căreia i s-a dus vestea şi o alta care vrea să-i fure locul, avem cuplul clasic al îndrăgostiţilor, şi câteva din ingredientele unei comedii clasice care, citită regizoral astăzi, surprinde prin vitalitate şi actualitate.

Cu un decor simplu care îmbină armonios gamele cromatice şi eleganţa iluminării, cu o paradă de costume excelent "văzute" pe caracterele personajelor, cu o muzică originală special creată pentru acest spectacol, "Peţitoarele" lui Tzagareli, via Sapdaru, au toate şansele să pună la cale numai căsătorii fericite. Desigur, cu publicul degustător de spectacole de calitate.

Duminică, 6 oct. ora 15.30 în Foyerul Mare, sesiune teoretică, Masă rotundă cu tema Fănuş Neagu, Fragmente de eternitate

fanus-neagu1

Participă:

- Mihai Ispirescu, dramaturg, Preşedintele Fundaţiei Culturale Moftul Român

- Anita Neagu, fiica scriitorului

- Lucian Chişu, Directorul Muzeului Literaturii Române, critic literar

- Ada Vertan, producător

- Profesor Viorel Mortu

- Profesor Adrian Simion

- Profesor Vasile Zbarcea

- Moderator Lucian Sabados, Managerul Teatrului Maria Filotti

Vor fi prezentate materiale audio şi video inedite, legate de personalitatea scriitorului Fănuş Neagu şi va fi lansat volumul Jurnal cu faţă ascunsă de Fănuş Neagu, Editura Muzeul Literaturii Române

Zile şi Nopti de Teatru la Brăila 2013, ziua a IV a

CATALINA

Cea de a VI a zi a festivalului brăilean a fost una plină de evenimente deosebite, în Foyerul Mare al Teatrului, de la ora 16.00, a fost evocată istoria unui spectacol, Chira Chiralina, realizat în 1996 şi rememorată întâlnirea cu doamna Cătălina Buzoianu, un comentariu subiectiv şi sentimental la 17 ani de la premieră. Au fost prezentate şi comentate fragmente video din spectacol, precum şi filmul realizat de regizoarea Anca Cismaru, Cătălina Buzoianu, regizor al lumii. Despre Cătălina Buzoianu şi marile sale spectacole , despre Panait Istati şi lumea Mediteranei au vorbit domnii Victor Ioan Frunză, regizor, Ion Bălan, fost Director al Teatrului Maria Filotti, profesorul Ioan Munteanu, doamna Carmen Stanciu, profesor univ. UNATC şi bineînţeles, actorii din distribuţia spectacolului Chira Chiralina. Moderator al discuţiilor a fost domnul Lucian Sabados, Director al TMF.

scene din viata bun

Cele două spactacole programate în festival, Scene din viaţa insectelor, regia, Victor Ioan Frunză şi Urâtul, regia Vlad Cristache au reprezentat un real suces, Sala Mare a Teatrului şi Sala Studio fiind neîncăpătoare, în termeni consacraţi, s a jucat cu casa închisă! Două spectacole excepţionale, în prezenţa regizorilor, a celor doi regizori care în perioada imediata următoare, urmează să monteze pe scena brăileană.

Astăzi, vineri, 4 octombrie de la ora 20.30, vă propunem un spectacol tulburător! Teatrul de Comedie cu Urâtul, regizat de Vlad Cristache

Marius Stanescu 3

Urâtul   vorbeşte cu  cinism despre pierderea identităţii individuale într-o societate superficială dominată de imagine. O lume în care isteria pentru “faţa perfectă“, echivalentă cu succesul profesional, social şi sexual, dă naştere unor “oameni – produs” debusolaţi şi depersonalizaţi. În urma operaţiei estetice, Lette devine modelul de success unanim acceptat într-o societate de consum în care totul se vinde, iar ambalajul cel mai frumos vinde cel mai mult. Frumuseţea proaspăt dobândită îl ajută să obţină tot ce şi-ar putea dori: bani, faimă, admiraţie, sex… dar pe drum pierde ceva esenţial, se pierde pe sine. În spatele umorului acid se naşte o întrebare majoră: cine sunt eu într-o lume în care cu toţii arătăm la fel? Un spectacol în regia lui Vlad Cristache, cu Marius Stănescu, Delia Nartea, Constantin Cojocaru şi Silviu Debu.

Ziua a III a de Festival, Scene din viaţa insectelor, un spectacol de Victor Ioan Frunză, Oameni, fluturi, greieri şi furnici – Milioane de specii. O singură viaţă

de Alina Epingeac, Revista Yorick

Ne adorăm copiii ca pe lumina ochilor, facem sacrificii de dragul lor şi muncim din zi şi până-n noapte să agonisim. Visăm la o familie frumoasă şi la un cămin fericit, oricât ar fi de mic. Aparţinem unei naţii în numele căreia ne sacrificăm cu onoare. Iubim, trăim, suntem mai devreme sau mai târziu prădaţi şi ne stingem cu o ultimă arie sublimă. Suntem scorpioni, gândaci, greieri, fluturi, furnici, nimfe şi paraziţi. Sau poate oameni? Vieţuitoare de o specie sau alta, diptere, moluşte, coleoptere, arahnoide şi homo-sapiens ne ducem existenţa cu egoism, ghidaţi de aceleaşi legi ale firii pentru care frumosul şi sublimul sunt doar categorii estetice, inventate din nevoia stupidă de clasificare şi de ordine. Entropia îţi vede de drumul ei constant şi o interesează prea puţin ce înseamnă dreptatea.

Foto Adriana Grand

Foto Adriana Grand

Moftul unora e raţiunea de a trăi a celuilalt, plăcerea mea înseamnă chinul tău şi o viaţă este egală cu o alta. Natura nu ne bagă în seamă pe niciunul dintre noi atât de mult cât ne-am dori. Moara continuă să macine, iar rândul nostru vine inevitabil, indiferent cât de abili suntem la fentat soarta. Greutatea, înălţimea, raţiunea, gândirea sau sentimentele sunt doar noţiuni abstracte în faţa tăvălugului existenţial. Oameni şi insecte, laolaltă, ne naştem, iubim şi murim.

Cum să spui povestea asta tristă şi adevarată fără să işti disperare, depresie sau sentimentul atât de perfid al inutilităţii? Cu umor, evident! Cu personaje comice, songuri duioase, ironie inteligentă şi câteva scene “Din viaţa insectelor”. Ne e mai la îndemână să ne uităm la noi înşine sub formă de furnici, fluturi sau nimfe şi acceptăm cu sufletul uşor parabola scorpionului şi gluma seacă a celor doi melci. Mai devreme sau mai târziu ne primim cu toţii porţia de augustă fericire fulgurantă pentru ca apoi să servim drept cină la masa unui mai-mare de-al nostru. “The circle of life” nu e de fapt o celebrare a mamei natură; “wheel of fortune” nu e neapărat roata norocului care împarte premii în stânga şi în dreapta. E şi ruleta rusească nemiloasă, aleatorie, care aplică sec legile simpliste ale hazardului. Ei, şi se face că timp de o oră şi jumătate am râs cu poftă de toate astea. M-am bucurat cu un copil la Disneyland de o seară de teatru atât de tânără în spirit, proaspătă în formă, puternică în expresie şi profundă în sens.

Foto Adriana Grand

Foto Adriana Grand

Directorul de scenă Victor Ioan Frunză alege încă o dată spaţiul de la Centrul Cultural pentru Unesco “Nicolae Bălcescu” pentru echipa de tineri actori pe care o coagulează cu fiecare nou proiect. După “Furtuna” şi “Familia Tot”, o nouă miniatură preţioasă îşi găseşte locul în suita care acompaniază Îngerii din America poposiţi la Teatrul Metropolis – cel mai complet şi mai bun spectacol din Bucureşti, în opinia mea. „Misterul psihedelic şi muzical” de Karel şi Josef Capek e cea mai de soi plastilină în mâna lui Victor Ioan Frunză şi a Adrianei Grand. Imaginaţia face casă bună cu umorul, la fel cum soluţiile simple uimesc prin efect. Dacă decorul se rezumă la un practicabil şi multă folie de plastic, elementele de recuzită şi costumele sunt pur şi simplu un spectacol în sine – femelele flutur îmbrăcate cu ultima fiţă de club (cizme cu ţinte şi fuste cu paiete), gândacii gunoieri şi guguloiul lor perfect din deşeuri menajere, scorpionul cu o întreagă instalaţie de tortură, greierele crăcănat căruia nu-i lipseşte nici măcar mica vioară, paraziul care se îndoapă la minut, comandoul de furnici, nimfa care luminează feeric şi melcii ciclişti. O paradă a detaliilor, a materialelor şi a caracterizărilor fulger printr-o cheie oferită pe tavă. Descopeream anul trecut în „Familia Tot” poezia cartonului şi posibilităţile de a spune o poveste din cutii. În „Furtuna” admiram forţa metaforei câtorva becuri chioare care atârnă din tavan. Acum nu pot decât să continuu lista cu magia cauciucurilor taiate, a căştilor de plastic şi efectul de lupă al reflectorului mobil care de unul singur, în mâinile actorului, face treaba unei camere e filmat.

Foto Adriana Grand

Foto Adriana Grand

E genul de spectacol stratificat care se adresează pe diferite voci tuturor. Nu putea fi, însă, realizat decât cu actori inteligenţi, cu un puternic simţ al auto-ironiei şi al penibilului. Atât de asumat joacă Sorin Miron melcul nătâng şi greierele limitat, încât nu râzi de râsul lui, ci împreună cu el. Un actor atât de carismatic şi de serios care te cucereşte printr-o singură privire inocentă.  Nicoleta Hâncu, efemerida preşcolară care îşi dă măsura talentului artistic şi la pian, şi în poante, şi vocal, şi poetic, exact ca la serbarea de sfârşit de an, stângaci şi dulce, dulce de tot, se ia atât de în serios, încât aproape că te umpli de mândrie în scaun ca o bunică sincer emoţionată. Alexandra Fasolă face un cuplu comic savuros cu Adrian Nicolae când adoră până în adâncul sufletului agoniseala strânsă cu greu sub formă de bilă de bălegrar. În ritm de tango, doi gândaci, un bariton şi o soprană, cântă pătrunşi de sentimente de mândrie „Extaz şi gunoi”. Versatil şi cu stăpân pe mijloacele sale, Adrian Nicolae se joacă de-a parazitul, melcul, fluturele şi gândacul. Are atâta umor, încât să deceleze milimetric poanta din context – un veritabil interpret cu simţ brechtian, care descoperă cu fiecare nou rol mecanismele actorului – atât de rar întâlnit pe scenele româneşti – care ştie să joace nu doar din stomac, ci folosindu-şi mintea. George Costin glisează foarte firesc între real şi imaginar; e vagabondul bahic care în loc de tichia Nebunului are gluga unui paria de gang; vede, simte şi filosofează în noapte. Apoi devine scorpionul-terminator – spaima greierilor, ucigaşul cu sânge rece care nu face altceva decât să îşi iubească fiica – tandru şi stupid ca orice părinte.

„Din viaţa insectelor” este ca un basm de Hans Christian Andersen – o istorie crudă şi dură, plină de sens, ascunsă în spatele unei poveşti pentru copii. Îndrăznesc să spun că Victor Ioan Frunză îl depăşeşte în măiestrie pe celebrul scriitor danez – pentru că nu e cinic, însă are umor.

Mai multe articole...

Subcategorii

Pagina 39 din 41

JoomShaper