tmf Liliom Leonce si Lena Casa O scrisoare pierduta papagalita gaitele vaniusa 8 Femei 3surori-baner acasalatata-baner indoiala-baner jacques-baner jocul-baner platonov-baner suntrack-baner Demonstratia Nerantula Printul nefericit Printul nefericit Badaranii Viata nu te intreaba

tmf

Liliom

Leonce si Lena

Casa

O scrisoare pierduta

papagalita

gaitele

vaniusa

8 Femei

3surori-baner

acasalatata-baner

indoiala-baner

jacques-baner

jocul-baner

platonov-baner

suntrack-baner

Demonstratia

Nerantula

Printul nefericit

Printul nefericit

Badaranii

Viata nu te intreaba

ANUNŢ

Teatrul "Maria Filotti" din Brăila anunță scoaterea la concurs a două posturi vacante, 1 post actor, 1 post actriță, condiție principală, pe lângă studiile de specialitate, fiind și vârsta candidaților, anume, sub 30 de ani.
Concursul va avea loc în data de 19 mai 2014, orele 11:00 la sediul teatrului.
Înscrierile la concurs se vor face la secretariatul teatrului până cel mai târziu 17 aprilie 2014, ora 16:00. Concursul va consta într-o probă practică și un interviu.
Pentru consultarea tuturor condițiilor de participare vă rugăm să contactați departamentul de resurse umane la telefonul 0239.613.930, interior 14, sau la secretariatul teatrului la numărul 0760.617.790.În data de 21 mai, orele 11:00, Teatrul "Maria Filotti" scoate la concurs postul de Secretar Literar, condiții minime de participare, studii superioare de specialitate (teatrologie) și experiență în domeniu de minim 2 ani.
Pentru toate celelalte detalii vă rugăm să contactați departamentul de resurse umane sau secretariatul teatrului. Înscrierile la concurs se vor face la secretariatul teatrului până cel târziu 18 aprilie 2014, concursul constând într-o lucrare scrisă și un interviu. Tematica de concurs urmează a fi afișată atât la sediul teatrului cât și online până în data de 25 aprilie 2014.

PREMIERĂ la Teatrul Maria Filotti pe 16 aprilie - Liliom de Ferenc Molnar

LILIOM 1 resize

„BĂIATUL CARE NU POATE SPUNE „ÎMI PARE RĂU” A ÎMPLINIT 105 DE ANI”

„Teatrul Maria Filotti prezintă spectacolul cu piesa LILIOM de Ferenc Molnár la 105 de ani de la premiera  mondială din Budapesta. LILIOM a parcurs o impresionantă carieră internaţională: Fritz Lang, Max Reinhardt, Michael Thalheimer, Schilling Árpád s-au apropiat de această capodoperă  iar cinematograful american i-a dedicat opt ecranizări. În Teatrul European al  ultimilor cinci ani, textul lui Molnár a fost interpretat scenic în teatre din Germania, Franţa, Italia, Marea Britanie.

Povestea vieţii şi a morţii lui Liliom e o legendă mistică a suburbiei. Este istoria  unui atipic pentru care  limbajul curent reprezintă un „cimitir al cuvintelor”.  Cuvintele reprimate sunt un short-cut la tragedie. În ultimă instanţă, Liliom se regăseşte în tinerii violenţi dar paradoxal de fragili ai tendinţei Emo din zilele noastre. Liliom e criminalul pe care îl iubeşti, este băiatul care nu poate plânge deşi trăieşte cu lacrima în gât, este cel care nu poate spune: “Îmi pare rău!”

Victor Ioan Frunză – director de scenă

Foto: Adriana Grand

liliom2 resize

 

Liliom, o aspiraţie împlinită

 

„În septembrie 2001 am avut şansa de viziona la Sala Studio a importantului teatru Thalia din Budapesta spectacolul Liliom, pus în scenă de un tânăr şi impetuos regizor, ce avea să devină în numai patru, cinci ani, unul dintre marile nume ale teatrului maghiar şi unul foarte interesant în plan european. Numele lui, Arpad Schilling. Din acel moment, acest text clasic al celebrului dramaturg maghiar, Ferenc Molnar a devenit pentru mine, ca director, unul dintre proiectele pe care imi doream cu ardoare sa le produc. Având privilegiul să devin în vara anului 2013 managerul acestui minunat teatru din Brăila, înainte de numirea propriuzisă, lucrând la viitorul proiect repertorial, am avut marea bucurie de a mi vedea acest vis împlinit, pentru că, regizorul şi vechiul meu camarad de universitate, Victor Ioan Frunză, printr un joc fericit al sorţii, mi a propus chiar acest text. Acum nu mai contează dacă a fost simplu noroc sau semn al destinului, important este că alături de domnul Frunză, de minunata scenografă Adriana Grand, de compozitorul Tibor Cari şi mai ales de o trupă talentată, devotată şi cucerită de acest text, ne aflăm înaintea unei premiere foarte importante pentru proiectul meu managerial, dar mai ales pentru motivarea unei trupe puternice şi sperăm, pentru bucuria dumneavoastră, a spectatorilor noştri minunaţi. Miza acestei încercări este de a trăi împreună cu dumneavoastră această poveste de dragoste aproape imposibilă, disperată, dar de o omenie exemplară. Destinul lui Liliom, un „paria” al unei societăţi injuste, în care individul este prins într un malaxor necruţător al istoriei şi al tensiunilor sociale, prim măiestria şi suspansul scriiturii lui Ferenc Molnar, devine un posibil model de eşec uman, care însă, ascunde în spatele detaliilor biografice, accidentale, un suflet chinuit, fragilitate şi vulnerabilitate, care în „iadul relaţiilor interumane”, nu se poate apăra decât prin agresivitate şi ton vindicativ.

 

Am promis la începutul mandatului, că, alături de Comunicare şi Emoţie, voi readuce în prim plan, ca vector a unui proiect repertorial reprezentativ şi…Povestea.

 

Cu toţii, Regizor, Scenograf, Compozitor şi mai ales Actori, cei vizibili, dar şi întreaga echipă a teatrului, trăim emoţiile întâlnirii cu dumneavoastră, într o poveste care să ne proiecteze, nu neapărat în istorie, cât în puterea de gândire si transfigurare pe care le generează spectacolul de teatru”.

 

Lucian Sabados

 

Manager al Teatrului Maria Filotti Brăila

Cîteva cuvinte despre realizatorii spectacolului

Victor Ioan Frunză este autorul a peste 200 de puneri în scenă, montează în germană, maghiară, idiş, franceză  şi română iar creaţiile sale au fost apreciate cu 49 premii naţionale şi internaţionale. Este Cavaler al Ordinului Steaua României şi al Ordinului Maltez.

Nu este membru UNITER. 

Creaţiile Adrianei Grand pot fi văzute în Praga, Budapesta, Bratislava, Bucureşti etc.  Este laureată cu 23 de premii naţionale şi internaţionale. A conceput scenografii pentru spectacole de Andrei Şerban, Cătălina Buzoianu, Victor Ioan Frunză, Sanda Manu, Parászka Miklós,  Gábor Tompa ş.a.  Adriana Grand a fost prezentă de patru ani în TOP 100 al femeilor de succes din România. Nu este membru UNITER. 

Cari Tibor este unul din cei mai importanţi compozitori de muzică de scenă din România. A debutat cu muzica la spectacolul „Lecţia” de Eugene Ionesco, direcţia de scenă: Victor Ioan Frunză. În prezent, creaţiile sale sunt prezente pe scenele din Timişoara, Arad, Bekescaba, Budapest (Ungaria) şi Bucureşti”.

Eroii poveştii lui Liliom, actorii…

 

Partiturile actoriceşti, de altfel atât de generoase şi prin prisma dramaturgiei dar şi a concepţiei regizorale sunt acoperite, credem noi, cu multă dedicaţie şi talent de Alin Florea, interpretul principal, de cei doi actori invitaţi în proiect, Nicoleta Hâncu si Andrei Huţuleac, artişti deja familiari regizorului, dar şi de actorii brăileni: Emilia Mocanu, Valentin Terente, Silvia Tariq, Narcisa Novac, Flori Popa, Corina Borş, Zane Jarcu, Adrian Ştefan, Iulia Vasilescu, Alexandru Marin. Impresionează şi completează universul şi atmosfera piesei cei patru instrumentişti, precum şi cei trei copii invitaţi. Un ansamblu foarte bun, pus la punct, fără a cărui energie şi talent, povestea ar ramâne undeva suspendată…

 

 

Leonce şi Lena, o fericită poveste de dragoste, pe 12 aprilie la Teatrul Maria Filotti

leonce1

După două luni povestea continuă…pentru cei mai norocoşi şi inspiraţi dintre spectatorii noştri fideli, data de 1 februarie, pe lângă imaginea hiperbolizată a nămeţilor, a însemnat pentru Brăila culturală şi revelaţia naşterii unui spectacol…Altfel. O surprinzătoare, ciudată, însă în ultimă instanţă, fericită poveste de dragoste, într o lume de ieri dar şi de azi. Leonce şi Lena, genialul text al genialului autor Georg Buchner, transpus într o viziune originală, proaspătă şi modernă de regizorul Vlad Cristache, devine o poveste a timpului nostru, o epopee a iubirii ce depăşeşte toate barierele şi obstacolele tributare unor mentalităţi obtuze, ridicole şi închistate. O lume a Poeziei Vieţii în care Leonce, personajul principal şi Valerio, sfetnicul şi valetul său, în consonanţă cu Lena şi guvernanta sa, proiectează în ridicol Curtea regelui Popo. Un decor poetic, oarecum suprarealist, o lume a fanteziei cromatice însoţită de interpretarea inspirată a lui Ionuţ Vişan (Leonce), Corina Borş (Lena), Constantin Cojocaru (Valerio), Ramona Gîngă (guvernanta), Narcisa Novac (Rosetta), Valentin Terente  (regele), alături de Marcel Turcoianu, Dan Moldoveanu, Adrian Ştefan, Costică Burlacu ş.a.

Coloana muzicală a spectacolului, una inspirată, originală este interpretată Live, la pian, de compozitorul Cornel Cristei.

Leonce şi Lena, un spectacol al secolului XXI ce vine misterios dinspre secolul al XIX lea (perioadă în care a fost scrisă piesa) şi de fapt dintr un trecut mitic şi mistic.

Leonce şi Lena, sâmbătă, 12 aprilie, ora 18.00 la Sala Mare a Teatrului Maria Filotti, un spectacol simbol pentru renaşterea teatrului brăilean. Vă aşteptăm alături de noi!

leonce2

”Ce zile frumoase!” la TMF Independent

O CE ZILE FRUMOASE

Duminică, 13 aprilie vă propunem la Sala Studio, de la ora 19.00, al doilea episod din proiectul TMF Independent, eveniment în care vom prezenta spectacolul „O ce zile frumoase”, produs de UNTEATRU Bucureşti, un text exponenţial pentru dramaturgia universală modernă, scris de Samuel Beckett.

„Ce  zile frumoase” este un eseu teatral despre trecerea timpului şi efectul pe care acesta îl are asupra condiţiei umane. O femeie, Winnie, se scufundă încet într-o movilă de pământ sub un soare nimicitor. Alături, liber să se mişte se află Willie, soţul ei. Se aude o sonerie. Winnie se trezeşte…începe o nouă zi, o zi ca oricare alta, căreia trebuie să-i supraviţuiască. Va reuşi oare?

”Cele două personaje sunt captive ale spaţiului şi timpului din care nu se pot sustrage şi care le alienează constant. Spaţiul rămâne acelaşi, timpul e repetitiv, reiterând, schematic, aceleaşi acţiuni, aceleaşi gânduri, aceleaşi planuri de traversare lipsită de incidente a zilei în curs; cu alte cuvinte, se exersează cotidian un exerciţiu elementar de supravieţuire într-un univers vidat de ascensiuni, miracole şi substanţă. Piesa lui Beckett repune în chestiune temele sale predilecte, într-un mod sintetic şi intens: relaţiile interumane, alienarea, sensul vieţii, capacitatea sau incapacitatea transcendenţei, claustrarea şi crizele ontologice”. Regia spectacolului aparţine Sânzianei Stoican, scenografia lui Valentin Vârlan, cuplu artistic care a imaginat şi realizat de curând spectacolul „Casa” de Evgheni Grîşkoveţ pe scena sălii Studio a Teatrului Maria Filotti, în cele două roluri fiind distribuiţi Sabrina Iaschevici, cu o partitură actoricească măiastră şi Ionuţ Vişan. Vă aşteptăm cu mare placere la acest eveniment !.

Un Paşte cu cadouri teatrale la Maria Filotti

leonce si lena

După cele trei concerte rafinate, propunând concepte muzicale extrem de diferite dar subsumate Artei autentice, Teatrul Maria Filotti vă pregăteşte în luna aprilie un program dens, cu titluri noi, valoroase şi incitante. Astfel, din primul week end vom readuce în atenţia dumneavoastră, sâmbătă 5 aprilie, la Sala Studio, de la ora 18.00, spectacolul „Casa” de Evgheni Grîşkovet, în regia Sânzianei Stoican iar duminică, 6 aprilie, tot de la ora 18.00, la Sala Mare, comedia de cursă lungă „Papagaliţa şi curcanul”, spectacol regizat de Radu Nichifor. Următorul week end ne prilejuieşte bucuria reîntâlnirii, după o lungă perioadă, cu recenta noastră premieră, „Leonce şi Lena” de Georg Buchner, regia Vlad Cristache. Acest spectacol este pentru noi ca o adevărată premieră, fiind practic a treia reprezentaţie şi va vea loc sâmbătă, 12 aprilie, de la ora 18.00 la Sala Mare. A doua zi, în 13 aprilie vă propunem la Sala Studio, de la ora 19.00, al doilea episod din proiectul TMF Independent, eveniment în care vom prezenta spectacolul independent „O ce zile frumoase”, produs de UNTEATRU Bucureşti, un titlu este exponenţial pentru dramaturgia universală modernă, scris de Samuel Beckett. Regia spectacolului îi aparţine Sânzianei Stoican, în cele două roluri fiind distribuiţi Sabrina Iaschevici (foto), cu o partitură actoricească măiastră, premiată  în festivaluri naţionale şi Ionuţ Vişan, mai vechiul nostru prieten şi colaborator. Miercuri, 16 aprilie, în săptămâna dinaintea Sfintelor Sărbători de Paşti avem privilegiul de a programa premiera unui nou spectacol marca Victor Ioan Frunză. Ne vom întâlni de această dată cu un text clasic al unui mare dramaturg maghiar, Ferenc Molnar, al cărui titlu este „Liliom”-Viaţa şi moartea unui vagabond - Legendă din viaţa de periferie. Scenografia, ca întotdeauna, foarte expresivă, poartă semnătura Adrianei Grand. Vom reveni zilele următoare cu programul celei de a doua părţi a lunii aprilie.

ce-zile-frumoase-IMG 3676

Ziua Mondială a Teatrului – 27 martie 2014

ION CARAMITRU 3

Peste 2 zile lumea teatrului e in sarbatoare. E 27 martie, Ziua Mondiala a Teatrului, prilej cu care BRETT BAILEYI (foto) si ION CARAMITRU (foto) au sris cateva cuvinte despre realitatea teatrala ce ne inconjoara, cuvantari ce vor fi citite inaintea spectacolelor jucate sub semnul Campaniei Nationale "Artistii pentru Artisti.

Mesajul Internaţional

Oriunde se află o societate umană, acolo se manifestă irepresibilul Spirit al Spectacolului. Sub copaci în sate minuscule sau pe scene dotate cu tehnologii avansate din marile metropole ale lumii; în săli de clasă sau pe cîmpuri şi în temple; în mahalale, pieţe ale oraşelor, centre comunitare sau subsoluri din centrele vechi ale oraşelor, oamenii se adună pentru a intra în comuniune cu efemerele lumi teatrale pe care le creăm pentru a ne exprima complexitatea umană, diversitatea, vulnerabilitatea în carne şi oase, prin răsuflare şi voce.

Ne adunăm pentru a plânge şi a ne aminti; pentru a râde şi a contempla; pentru a învăţa şi a mărturisi şi a ne imagina. Pentru a ne minuna de dibăcia tehnică şi pentru a întruchipa zei. Pentru a ne recăpăta suflul colectiv în faţa capacităţii noastre de a crea frumuseţe, compasiune, sau monstruozităţi. Venim pentru a căpăta noi energii şi puteri. Pentru a sărbători bogăţia şi diversitatea culturilor noastre şi pentru a şterge graniţele care ne despart.

Oriunde se află o societate umană, acolo se manifestă irepresibilul Spirit al Spectacolului. Născut în comunitate, el poartă măştile şi costumele diferitelor noastre tradiţii. El pune la treabă limbile, ritmurile şi gesturile noastre, creînd un spaţiu în mijlocul nostru.

Iar noi, artiştii care lucrăm cu acest vechi spirit, ne simţim datori să-l îndreptăm, prin inimile, ideile şi trupurile noastre, către dezvăluirea realităţilor noastre, în toată banalitatea lor, dar şi cu misterul lor strălucitor.

Însă, în această epocă în care milioane de oameni se luptă pentru a supravieţui, suferă din cauza unor regimuri tiranice sau a capitalismului rapace, fug din calea războaielor şi vitregiilor; în care serviciile secrete ne invadează viaţa noastră privată, iar cuvintele noastre sunt cenzurate de guverne care se amestecă nepoftite; în care pădurile sunt rase de pe faţa pământului, speciile exterminate, iar oceanele otrăvite: ce anume ne mai simţim noi datori să dezvăluim?

În această lume de puteri inegale, în care diverse grupuri hegemonice încearcă să ne convingă că un popor, o rasă, un sex, o preferinţă sexuală, o religie, o ideologie, un anume cadru cultural sunt superioare tuturor celorlalte, mai putem oare susţine ideea că arta ar trebui să fie separată de constrângerile agendelor sociale?

Ce ar trebui să facem noi, artiştii arenelor şi ai scenelor: să ne conformăm cererilor igienizate ale pieţei, sau să ne folosim de puterea pe care o avem: aceea de a crea un spaţiu în inima şi mintea societăţii, de a aduna oamenii în jurul nostru, de a aduce inspiraţie, încântare şi informaţie, şi de a crea o lume a speranţei şi a conlucrării cu inimile deschise?

Brett Bailey (dramaturg, scenograf, regizor și autor de instalații sud-african)

 

Mesajul Naţional

Ziua Mondială a Teatrului nu este numai o sărbătoare şi un moment de referinţă, este o încercare a lumii noastre de a distinge, într-o competiţie universală de valori, care este locul acestei preocupări artistice în viaţa publică. Teatrul nu naşte revoluţii, nu declanşează războaie, nu condamnă răufăcători. Personajele lui sunt creaturi ale imaginaţiei care participă la viaţa publică prin contrast. Dacă Hamlet e romantic îi poţi ucide tatăl şi nu a trecut mult, doar câteva secole de când, pe un câmp de luptă, tiranul urla după un cal şi punea la bătaie un regat.

Mă uit cu disperare la ştirile fierbinţi ale zilei şi încerc să recapitulez modul în care teatrul a intervenit salvator în conflictele majore ale lumii. Din puzderia de senzaţii care mă încearcă privind televizorul, selectez doar spaima care mi-o induce scrâşnetul inconfundabil al şenilelor în mers şi încerc să înţeleg despre ce e vorba când văd, faţă-n faţă, tancuri şi copii.

Asist parcă la o piesă scrisă de destin în care Wagner, Şostakovici, Mozart şi Rahmaninov îşi dau mâna ca să acompanieze balalaica şi bazooka într-o hărmălaie care face deliciul unor dirijori iresponsabili. În această eră a dezvoltării fără precedent a ştiinţei, spaţiul virtual este o nouă scenă care confiscă energiile unor posibili eroi adevăraţi. Oamenii sunt ascultaţi, controlaţi, manipulaţi, înspăimântaţi de ziua de mâine, de sărăcie şi război.

Să-i chemi la teatru ca să uite pare absurd şi inuman, ce le poate oferi o seară agreabilă sau o comedie, ca alternativă !?

Şi totuşi, de ce sunt sălile de teatru pline? De ce când e vorba de Romeo și Julieta lumea uită de dureri? De ce când Hamlet se luptă cu minciuna, crima şi destinul publicul parcă-i arată drumul?
Nu cumva pentru că în teatru eşti actor şi spectator în acelaşi timp?
Nu cumva pentru că în lumea lui întâlneşti alături gânduri mari, iluzii, spaime, bucurii...Ca-n viaţă? Şi în fond ce-i viaţa?

„Lumea-ntreagă e o scenă iar oamenii sunt doar actori” spune Shakespeare deschizând uşa căutărilor de sine chiar dacă peste gard războiul celor două roze începuse.
Teatrul adevărat este locul unde oamenii se vor întâlni mereu cu ceea ce umanitatea le-a lăsat ca moştenire pentru a înţelege, mai devreme, realitatea.

Ion Caramitru (Presedinte UNITER)

Bailey byPascalGely low

Recital extraordinar de muzică clasică, joi 27 martie la Teatrul Maria Filotti

Elogio

Teatrul Maria Filotti prezintă joi, 27 martie, la Sala Mare, de la ora 18.00, cu ocazia Zilei Mondiale a Teatrului, recitalul de muzică clasică ELOGIO DE LA DANZA.

Ziua Mondială a Teatrului a fost creată în 1961 de către Institutul Internaţional de Teatru. Este sărbătorită anual, la data de 27 martie, de Centrele ITI şi de comunitatea teatrală internaţională. În fiecare an în această zi o  personalitate marcantă a teatrului mondial este chemată să adreseze un mesaj întregii comunităţi teatrale şi spectatorilor de pretutindeni. Acest mesaj va fi transmis şi publicului brăilean in seara de 27 martie.

Vă invităm să audiaţi un   recital de muzică clasică susţinut de flautistul Ion Bogdan Ştefănescu şi de chitaristul Costin Soare, într-un program incitant Elogia de la Danza.

Prietenia artistică  dintre Ionuţ Stefănescu  şi Costin Soare generează expresii inedite  pe tărâmul muzicii. Fiecare îşi are propria carieră:

Ion Bogdan  Ştefănescu a debutat ca solist cu orchestra, în anul 1983 (la 14 ani ), pe scena Ateneului Român, acompaniat de Orchestra Tineretului Bucureştean. Din 1983 până în prezent susţine numeroase recitaluri şi concerte, ca solist, în România şi în străinătate: Anglia, Franţa, Spania, Cehia, Coreea de Nord, Japonia, U.S.A, Ungaria, Italia, Germania, Olanda, Elveţia, Suedia, Norvegia etc..

Costin Soare s-a impus în lumea muzicii clasice din România în dubla ipostază, de interpret şi pedagog al chitarei. Ca interpret a susţinut recitaluri şi concerte în ţară (Ateneul Român, Sala Radio, în sălile de concerte ale filarmonicilor din Ploieşti, Braşov, Arad, la Palatul Şuţu din Bucureşti etc.) şi în străinătate (Germania, Franţa, Ungaria, Marea Britanie, Japonia). Repertoriul său cuprinde lucrări din varii epoci stilistice, de la muzica compozitorilor din Renaştere şi Baroc până la lucrări de muzică modernă şi contemporană, muzică sud-americană ş.a.

Purtaţi de dragostea lor pentru muzica făcută sincer, cu suflet, cei doi se regăsesc  într-un proiect comun ce se plasează  sub semnul autenticităţii emoţiei.

Intrarea in sala se face exclusiv in baza invitatiilor emise de Teatrul Maria Filotti Braila , in limita  locurile disponibile . 

Teatrul Maria Filotti în sprijinul creatorilor independenţi

afis independent mic

Sâmbătă, 22 martie, de la 18.00, la Sala Studio a Teatrului Maria Filotti se va lansa proiectul TMF Independent, o platformă culturală gândită pentru a susţine artiştii independenţi, actori, regizori, muzicieni, artişti vizuali, o apropiere a instituţiei noastre faţă de operatorii culturali privaţi, o punte de dialog între clasic şi non-convenţional.

La acestă primă întâlnire vă propunem un spectacol incitant, „Întoarcerea acasă”, un “one man show” care s-a jucat deja cu succes pe scena Clubului Understage, acolo unde a şi fost produs, adaptare după un text a dramaturgului Ştefan Caraman, regizat de Septimiu Stoica şi avându-l ca protagonist pe Alexandru Marin. Spectacolul reprezintă o poveste fascinantă despre destinul unui om învins de nepăsarea lumii şi de lipsa ei de implicare.

În cea de a doua parte a evenimentului, imediat după terminarea spectacolului, va urma concertul trupei de Jazz, „Moonlight Shadow”, band înfiinţat la Brăila în toamna anului 2013, având următoarea componenţă: Cornelia Buzoianu – voce, Crin Grigore – chitară, Cristian Cazan – chitară. Band-ul abordează teme clasice ale jazz-ului mondial, cu opriri în lumea fascinantă a sambei şi a blues-ului.

Seara va debuta în spaţiul expoziţional al intrării B, aflată în strada Mihai Eminescu, unde artista Raluca Polea ne invită la o întâlnire cu ... ”Ipostazele Feminităţii” (expoziţie de artă vizuală, foto montaj).

Alt moment special al serii va fi reprezentat de întâlnirile, deja consacrate, denumite sugestiv, Divanele “Maria Filotti”, proiect ajuns la cea de-a V-a ediţie.Tema întâlnirii va fi “De la producătorul independent la teatrul instituţional – un parteneriat pentru viitor”. Moderatorul Divanelor va fi ca întotdeauna domnul Lucian Sabados, Managerul teatrului brăilean şi sperăm să-i avem alături pe toţi antreprenorii locali implicaţi în promovarea fenomenului cultural independent.

Vă aşteptăm să ne susţineţi, să fiţi alături de noi, la punerea pietrei de temelie a acestui parteneriat artistic public-privat! 

Concert extraordinar la Teatrul Maria Filotti - IRINA POPA & THE SINNERS

irina popa  the sinners

Sâmbătă, 29 martie, de la ora 19.00 la Sala Mare a Teatrului Maria Filotti vă invităm  la un extraordinar concert susţinut de Irina Popa & The Sinners.

„Revelaţia anului 2012”, aşa cum a fost desemnată de juriul Galei Premiilor de jazz (PREMIILE MUZZA) pe anul precedent, Irina Popa constitue una dintre cele mai pregnante, mai autentice şi mai expresive voci ale noului val de interpreţi români de jazz.
Talentul, ca şi feeling-ul ei înăscut, specific şi intens, aptitudinile ei vocale, interpretative şi scenice native, dar tocmai de aceea libertine, rebele şi vulcanice, bine dozate, îşi pun amprenta pe fiecare piesă abordată, fie că provine din inspiraţia şi fantezia pianistului-compozitor-creator Cornel Cristei, fie că este preluată din repertoriul internaţional de jazz-îndeosebi cunoscute piese standard, pop sau rock.
Deşi a debutat scenic încă de la 5(cinci) ani, deşi a fost distinsă cu Marele Trofeu la Vaslui 2003, Marele premiu „Mini-Mega Star” la Festivalul „Tinere talente”- Brăila 2004, apoi din nou Marele Trofeu la Amara 2004, Sulina 2005 şi cu Trofeul Festivalului de muzică uşoară Mamaia 2008 şi tot atunci cu Premiul presei, în jazz, cariera Irinei Popa a luat avînt abia după ce paşii ei interpretativi au fost preluaţi şi conduşi cu meticulozitate de pedagog vizionar, de către Cornel Cristei (provin din aceaşi zonă-Irina de la Galaţi, iar Cornel de la Brăila).

Cornel Cristei, (fost componet al grupurilor de elită ale anilor ‘70 precum Ethos, Electrecord şi Roşu şi Negru), a compus pentru Irina un repertoriu special „...într-un savuros cocktail vocal-instrumental, unde suntem provocaţi să degustăm rafinatele amestecuri de soft-electro, groove, funk, pop-rock, soul şi blues” cum bine spune succint Mirela Stoenescu în boocklet-ul CD-ului „The Dream” editat de Casa Soft Records în 2011.
Declicul jazz-istic propriu zis s-a produs la Gala tinerilor interpreţi de jazz pe care Fundaţia Muzza a organizat-o la Art Jazz Club (Passage Club) din Capitală (26 februarie 2012). Atunci şi acolo, Irina a improvizat, la final, într-un scurt jam session, pe cunoscuta piesă „Summertime”. Pentru organizatorii Festivalului de jazz de la Sibiu, Titi Schmidt şi Simona Maxim, prezenţi mai mult sau mai puţin întîmplător acolo, a fost suficient şi revelator pentru a o invita pe Irina, (dintre tinerii prezenţi în acel concert DOAR pe Irina), să susţină un recital în apropiata ediţie a evenimentului respectiv de la Sibiu.

(La Sibiu, unde au avut un succes bine meritat, Irina a evoluat alături de Cornel Cristei, Virgil Popescu-gbas şi Titi Herescu-baterie).
Deoarece Virgil Popescu şi Titi Herescu au devenit indisponibili pentru următoarele evoluţii scenice ale Irinei, în toamna lui 2012 Cornel a apelat la alţi experimentaţi muzicieni precum Iulian Vrabete-gbas şi Relu Biţulescu-baterie. Aceştia din urmă sînt binecunoscuţi atît ca iniţiatori ai grupului Basorelief (jazz-rock), cît şi ca membrii de bază ai grupurilor Holograf (I. Vrabete) şi respectiv Zan-Nicu Alifantis (R.Biţulescu).
Noua formulă, IRINA POPA & THE SINNERS a debutat în toamna anului trecut la clubul bucureştean The Artist Studio. Au urmat alte prezenţe de succes pe scene de club din Capitală şi Cover Club Făgăraş. dar şi la Teatrul „Toma Caragiu” din Ploieşti, culminînd cu Gala Premiilor de jazz de la Hard Rock Cafe din 7 aprilie 2013.
Prezenţi la acest eveniment şi fascinaţi de evoluţia scenică-interpretativă a Irinei şi a „păcătoşilor” care o însoţesc cu brio în demersul ei muzical-jazz-istic, managerii festivalurilor de la Gărâna şi Câmpina (1-3 august), respectiv Marius Giura şi Liviu Briciu, au pus imediat „mîna” pe acest grup şi l-au invitat la proximele ediţii ale acestor festivaluri, spre beneficiul atît a artiştilor menţionaţi, cît şi, sînt convins, a fanilor de jazz.

TMF independent

Săptămâna viitoare lansăm un nou program ce are ca menire creșterea șanselor artiștilor tineri și independenți privind accesul la locații și oportunitățile teatrului profesionist.

Pentru asta am creat un nou mini-site dedicat in totalitate acestora.

Click aici pentru TMF independent

 

Extraordinar moment de magie dedicat Campaniei Naţionale "Artiştii pentru artişti"

bagheta-magica

Sâmbătă, 8 martie, de la ora 12.00, la Sala Mare vom prezenta, atât celor mici cât şi părinţilor, varianta de turneu a spectacolului Bagheta magică, reprezentaţie ce va beneficia de participarea extraordinară a marelui magician Andrei Teaşcă, regizorul spectacolului şi inventatorul Teatrului de magie din România. Duminică, acest spectacol va pleca într un turneu de cinci zile în Turcia, la invitaţia Primăriei oraşului Bursa, Nilufer, pentru a susţine două reprezentaţii, în zilele de 11 şi 12 martie, la Festivalul Artelor (1 - 27 martie). Astfel, producţia teatrului nostru va reprezenta oraşul Brăila şi implicit România la această sărbătoare artistică de tradiţie, ce are loc an de an, şi la care participăm cu mare bucurie, consfinţind astfel înfrăţirea dintre cele două oraşe, Brăila şi Bursa, Nilufer. Deplasarea în Turcia face parte din Programul artistic al teatrului pe anul 2014. Alt aspect deosebit legat de acest spectacol este reprezentat de cauza pentru care va avea loc, una nobilă şi onorantă, credem noi, astfel,  încasările obţinute în urma reprezentaţiei vor fi donate la solicitarea UNITER, Campaniei "Artiştii pentru artişti". Campania Naţională „Artiştii pentru artişti” a fost iniţiată în anul 2002 cu scopul sensibilizării opiniei publice în vederea strângerii de fonduri pentru artiştii vârstnici cu probleme de existenţă şi sănătate din toată ţara.
Campania are loc anual, în intervalul martie – aprilie, definit ca o perioadă a solidarităţii teatrale, deoarece data de 27 martie este consacrată Zilei Mondiale a Teatrului. 

bagheta-magica-02

Mai multe articole...

Subcategorii

Pagina 32 din 39

JoomShaper